/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
JVC Fjernsyn til anlægget
Fra : lyng
Vist : 412 gange
100 point
Dato : 27-03-04 17:56

Hej,
Jeg har et Nyt JVC GT28 widescreen tv,og jeg vil gerne have lyden ud af mit anlæg. Efter råd fra Electronic city, købte jeg et kabel med scart i den ene ende og to phonestik i den anden. Og så til AUX udgangen på mit anlæg. MEN det virker ikke !!!
Nogle der kender til omtalte fjernsyn eller problem ?

På forhånd tak

Lyng

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 18:06

Der er sikkert et eller andet i din menu i fjernsynet der skal aktiveres til extern lyd.
Kig i brugsanvisningen, der må stå noget.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-03-04 18:10

Er der ikke et line out i fjernsynet jeg syntes ikke det normalt at man bruger scart til det hvis der er line out sættes stik i det og så i aux i forstærkeren og så skal forstærkeren også lige sættes på aux
mvh Sune

Kommentar
Fra : kjeldal

Dato : 27-03-04 18:35

Det kunne også være at dit kabel var beregnet til lyd IND i Tv'et.
Kig lige engang til på kassen til dit kabel om det er til lyd ind eller ud af scartstikket. (de har sikkert givet dig et forkert stik med)
De phono stik der sidder på Tv'et er sandsynligvis kun til lyd ind (i tv'et), men har du en video, vil du sandsynligvis ha' nogle phono stik med lyd ud, dem kan du bruge til at koble til dit anlæg.

Kommentar
Fra : lyng

Dato : 27-03-04 18:53

Hvor er det rart med så hurtige hjælpere... tak.
Vi har ikke video sat til fjernsynet, kun en dvd afspiller.

Jeg vil lige oplyse hvad der står på pakken til det stik jeg har fået. Måske nogen kan tyde det :

3x RCA/ scart
tilslutningskabel mellem videokamera og tv/vcr.
Signalretning RCA > scart.

Er det det rigtige kabel ?

Lyng

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 27-03-04 18:59

Det lyder det ikke til.
Det er sandsynligvis til at vise dine billeder kamerabilleder på fjernsynet.

Kommentar
Fra : lyng

Dato : 27-03-04 19:48

Jeg har nok fået noget forkert.... dygtige sælgere hos EC.

Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : lyng

Dato : 27-03-04 19:48

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 19:50

selv tak
Det kunne jo også være du ikke havde forklaret det helt præcist.
Overfald nu ikke EC