/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
seneskedehindebetændelse
Fra : ahtn
Vist : 1382 gange
100 point
Dato : 26-03-04 13:26

siden i forgårs har jeg fået (tror jeg da selv) senehindebetændelse i håndleddet. jeg har været inde på netdoktor og diverse for at se om jeg kan gøre andet end at prøve at holde armen i ro, lægge en forbinding og æde piller.
håndleddet er hævet, rødt og varmt og det er blevet væsenligt værre siden i går. er der nogen mirakelkur, gode råd eller skal jeg bare vente på at det går over ? (-jeg kan sgu dårligt nok holde på en telefon eller køre bil osv.)
mvh ahtn

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-03-04 13:48

Har du overvejet at søge læge?

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 26-03-04 13:51

du skal bare holde med at spille pik i et par dage så holder det op igen

Ole

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 26-03-04 13:51

ja det har jeg - men jeg kan jo ikke komme i kontakt med min læge før mandag morgen
mvh

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 26-03-04 13:51

ja det har jeg - men jeg kan jo ikke komme i kontakt med min læge før mandag morgen
mvh

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 26-03-04 13:51

ja det har jeg - men jeg kan jo ikke komme i kontakt med min læge før mandag morgen
mvh

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-03-04 13:53

Umiddelbart lyder det som om du burde opsøge en skadestue så.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 26-03-04 13:54

sorry - hva skete der lige her ???
og til dig ole: plejer det ikke at være højre hånd, man bruger - det her er altså venstre - og nej jeg er ikke venstrehåndet - ha ha. men min mand vil da sikkert blive ked af det når jeg giver ham dit råd...

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 26-03-04 13:56

tror du skadestuen gider tage sig af det - de synes måske det ligger i småtingsafdelingen, der kan vente til mandag.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-03-04 13:58

Du siger selv det er væsentligt forværret siden i går, og ville det ikke være rart at få en læge til at sige at det er en detalje frem for at gå rundt med noget der MÅSKE kræver behandling?

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 26-03-04 14:04

better
tjo - du har nok ret - jeg kunne jo ringe til vagtlægen her efter kl 16, for ellers ender jeg sgu som pillenarkoman her i løbet af weekenden.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-03-04 14:05

Og det er jo aldrig rart

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-03-04 14:24

ahtn

Hvis du ringer til vagtlægen vil han/hun sikkert sige at du kan gå til din læge på mandag. Mød personligt op på hospitalet. Enten skadestuen eller vagtlægen, hvis du vil have et svar i dag.

mvh ans

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-03-04 15:07

Det er ikke lige symptomer på senehindebetændelse. Jeg har det i begge håndleder, det tyder mere på en forstuning - har du slået eller brækket om på hånden?

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 26-03-04 15:15

Vagtlægen har jo åbent, så hvad med at kontakte dem ? Jeg har som Alka også siger, selv seneskedehindebetændelse, og det lyder ikke sådan. Man plejer godt nok at hæve lidt på håndledende, men det er ellers ikke at se.

Så synes du skal kontakte vagtlægen og spørge om de vil tage et kik på det. Ellers hvis du tager ned på et apotek, så kan de måske også lige sige, hvad du umiddelbart skal gøre. Det plejer at være flinke til at hjælpe.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 26-03-04 15:38

nej jeg har overhovedet ikke slået hånden eller noget

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 26-03-04 17:06

hej ahtn
Du skal huske på, at du ikke må lægge dine forbindinger for stramt - stramt men ikke for stramt, og det er nu ikke nogen dum ide, at opsøger skadestuen ( indenfor 24 timer )
mvh
krakgt

Accepteret svar
Fra : binky

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-04 18:31

Du kan prøve at smøre med pebermyntedråber, og det behøver ikke at være de dyre, du kan få en flaske til omkring 40 kr. på apoteket, og det er det samme som JHP der bare koster. Har du micro-bølgeovn, så vrid et håndklæde, der er gjort vådt med vand, hårdt op, ind i micro-ovnen i 2 min. og læg det om håndledet, så snart du kan tåle varmen.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Kuno666

Dato : 26-03-04 18:33

hejsa
Det er vigtigt at holde armen i ro ikke forbinding og sådan noget for det er vigtigt at du samtidig bruger din hånd men bare ikke anstrængende... og så skal du hver dag køle armen ned med is og varme den op igen med f.eks en varmepude fordi store varme væksliger skulle være godt mod senehindebetændelse og så masser også så du springer alle de små "byller" du har i armen og holden så meget som muligt over hjertet... Det vare selvfølgelig noget tid inden det går over igen...
det var mit bedste bud håber du kan bruge det..

med venlig hilsen Kuno

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-03-04 18:46

ahtn

Nu har du fået mange råd. Der er kun en der kan give dig det rigtige råd, og det er en læge. Du ved jo ikke selv, hvad det er der er galt. Jo du ved at hånden er øm,hævet og rød, men ikke hvorfor. Seneskedehindebetændelse får man ikke fra den ene dag til den anden.
Så det eneste rigtige du kan gøre nu er at tage på skadestuen, eller vente til på mandag og tage til din egen læge.

mvh ans

Kommentar
Fra : Kuno666

Dato : 26-03-04 18:49

selvfølgelig er lægen det mest rigtige men lad det nu få et par dage til at gå iorden før man gør det helt store nummer ud af det...

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 26-03-04 18:59

tak for rådene alle sammen - jeg ville gerne give jer alle point, men sådan er systemet jo ikke.
ha en rigtig god weekend.

Godkendelse af svar
Fra : ahtn

Dato : 26-03-04 19:01

Tak for svaret binky.