/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hash+pis prøve!
Fra : Nick15
Vist : 4320 gange
97 point
Dato : 26-03-04 08:16

Hej hvor lang tid kan hashen spores i mit pis?
jeg er ikke idræts dreng/mand jeg laver ikke en skid sidder ned det meste af tiden! og det er to uger siden ejg sidste har ejg røget!

Mvh Nick

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 26-03-04 08:19

Hos toptrænede atleter kan stoffer spores 6 uger efter,så om du kan bruge det til noget og hvor nøjagtig den test er du får foretaget,er vel afhængig af hvad den skal bruges til,hvis det er til bistanden er det j nok en her og nu test

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-03-04 08:20

efter experternes udsagn kan det måles i hvertilfælde 3 uger efter indtagelse i urinen
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-03-04 08:22

Hvordan kan man egentlig være en idrætsdreng og så sidde ned det meste af tiden ?????

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-03-04 08:30

Søde Sune, læs nu hvad drengen skriver:)
Han er jo netop IKKE idræts-dreng/ mand..
Hash kan spores et sted mellem 2 og 4 uger efter rygning, det afhænger vel af kroppens evne til at nedbryde stoffet.
I dette tilfælde vil jeg tro, at det varer de ca fire uger!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-03-04 08:37

Jae det er sku tidligt pudser lie brillerne Nåhr ja der står sku ikke

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 26-03-04 09:04

Sitting Ball,Bull,æh hvordan staves det?

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-03-04 09:07

Sitting Ball kender jeg ikke, Sitting Bull, tjo tja, men hvad har han at gøre her? :p

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 10:13

canabis og affaldsstoffer der stammer fra nedbrydningen af THC ( Tetra Hydro Canabinol ) oplagres i fedtvævet i op til 3 mdr. altså 12 uger. I urinen kan THC og nedbrydningsprodukter spores i op til 6-8 uger.

Der er selvfølgelig forskel fra person til person, da det afhænger af den enkeltes stoftskifte.
Langsomt stofskifte og fedladenhed gør at stoffet kan spores i længere tid.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 26-03-04 10:34

Hvordan kan man egentlig være en idrætsdreng og så sidde ned det meste af tiden ?
Sitting Ball,Bull,æh hvordan staves det
Et svagt forsøg på en morgen vittighed

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 26-03-04 10:35

Hvordan kan man egentlig være en idrætsdreng og så sidde ned det meste af tiden ?
Sitting Ball,Bull,æh hvordan staves det
Et svagt forsøg på en morgen vittighed

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-03-04 10:36

Jamen, jamen, han er jo netop IKKE idrætsudøver

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 97 point
Dato : 26-03-04 11:02

Hold jer til emnet :

Citat
Hash, marihuana eller pot hører til gruppen af "stoffer med visse restriktioner", hvad angår dopingmisbrug. Hash har ikke nogen forbedrende virkning på præstationen, og kan præge præstationsevnen negativt i op til et døgn efter indtagelse, fordi det lagres i kroppens fedtdepoter.

Marihuana indeholder delta-9-tetrahydrocannabinol (THC), der påvirker hjernen, så man under påvirkning oplever at motoriske funktioner nedsættes, og man får en anden virkelighedsopfattelse. Stofferne virker afslappende, appetitforøgende og smertestillende.
Sidstnævnte er brugt medicinsk, især til udhungrede og smerteforpinte aids- og kræftsyge.

Selvom salg af hash/marihuana ikke er lovligt i Danmark, er der i nogle tilfælde dispenseret for brug af hash under lægeligt opsyn. En dansk læge har en enkelt gang fået mulighed for at tilbyde marihuana behandling af sine smerteforpinte patienter. Også i Californien, USA og i Canada indgår marihuana i smerte-behandlingen af aids- og kræftsyge. Hvad angår brug og salg af hash har Holland en liberal lovgivning, hvor man også benytter samme for sin smertestillende virkning.

Brug af hash har bivirkninger i form af: Svækkelse af hukommelse og koncentration, forværring af hånd-øje-koordination, forlænget reaktionstid, og mindsket ydeevne og udholdenhed pga. træthed. Ved langvarigt brug vil hukommelse og indlærings- og koncentrationsevne ofte blive svækket, og det er almindeligt, at hash resulterer i et faldende blodtryk og pulsstigning. For nogle brugere medfører langvarigt brug af marihuana angstanfald, forfølgelsesvanvid og passivitet (apati).

Det anses for doping af IOC, hvis en idrætsudøver ved en dopingprøve har over en vis koncentration af de aktive stoffer i sit blod eller sin urin (15 nanogram pr. ml. urin).

Citat
Hashs tid i kroppen og DIF test for hash
Hvor lang tid kan hash spores i kroppen. Hvad er konsekvenser af en dopingprøver der indeholder spor af hash? Jeg har hørt noget om at der findes hash i 80% af de dopingprøver DIF foretager? Er der hold i det?

Hej Martin

Hash kan spores i kroppen i flere uger afhængig af, hvor stor en mængde, der er blevet indtaget. Konsekvensen af en positiv dopingprøve er første gang en udelukkelse på 3 måneder og anden gang livsvarig udelukkelse for al idræt under DIF. Det er ikke alle idrætsgrene, som tester for hash og man diskuterer stadig om hash overhovedet hører hjemme på IOC's liste over forbudte stoffer. Men indtil videre, så er hash altså stadig ikke lovligt i forbindelse med idræt. Og nej, der findes ikke spor af hash i 80 % af alle prøver, som DIF/Anti Doping Danmark tager.

Hilsen
Rasmus Damsgaard, læge

Godkendelse af svar
Fra : Nick15

Dato : 28-03-04 13:46

Tak for svaret molokyle.