/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hmm Et ? mål
Fra : 30scooter
Vist : 532 gange
20 point
Dato : 25-03-04 22:01

Hva er det der gør sådan at man ikke kan sætte en anden karburator på en maxi k. Fek.s fra en eller anden scooter?
Man kan da bare bruge en stor studs fra en tun karburator fra en maxi.. og smække på en anden karburator eller hva?

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 25-03-04 22:07

det kan sikkert godt lade sig gøre men det krever en hel del hjemmebiks...vh trytter

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 25-03-04 22:39

Hej
Jo det kan man da godt (jeg går ud fra det er til bane brug)
Men det kan ikke betale sig med mindre det ikke er hurtigt nok at køre 65 -70 km/t
det kan den originale sagtens følge med til. strat med polmben, tag lidt af underkanten af stemplet, øg kompressionen og sæt 15 tænder på foran, alr det kan du klare uden at tage penge op af lommen, er det ikke nok kan du så skifte karburatoren, men så er den hurtigt trukket skæv i stellet

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 25-03-04 22:49

eller kan du da bare købe en 20 mm karburator til din maxi på www.protuna.dk

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 26-03-04 16:04

Studsen på de fleste scootere er lavet af gummi, og som sidder "udenom" karburatoren, hvor det på en maxi er karburatoren dder sidder "udenom" studsen, så som nævnt vil det kræve en del bix at bruge en scooterkarburator. Derudover vil du ikke få ret meget ud af en karburator over 15 mm på en standard cylinder. Suget i cylinderen er slet ikke stort nok, så dit optræk bliver ren røv hvis du sætter en 20 mm karbo på. Køb først en 45 mm cylle, og er det ikke nok kan du fortsætte derfra.

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 26-03-04 18:17

Selvfølgelig kan man det...
se selv: http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5655

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 26-03-04 20:06

Ja, men hvis du kigger nede i kommentarene kan du se der står den højst går 30... Så er der ingen grund til at køre med 20 mm...

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 27-03-04 12:12

jeg har 45 mm cylinder og 5.5 hk tun udstødning.. vil den få det bedre med en 20 mm delorto karburator (maxi) :)

Accepteret svar
Fra : jk6

Modtaget 20 point
Dato : 27-03-04 15:32

klart! :)
Hvis du indstiller den ordentlig kan du nok regne med en 15-20 km/t ekstra. plus meget bedre træk i mellemområdet...

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 27-03-04 15:36

ka den vil den helt sikkert fordi så får den noget at leve af og så skulle du måske også sætte et powerfilter på::::vh trytter

Godkendelse af svar
Fra : 30scooter

Dato : 30-03-04 07:50

Tak for svaret jk6.