/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Planet Topstykke.
Fra : 30scooter
Vist : 1004 gange
25 point
Dato : 25-03-04 21:14

Jeg har et Puch maxi k 38mm Topstykke. hvordan plæner jeg det? nogen der vil give mig en God beskrivelse. om hvordan det skal gøres...

MVh 30scooter

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 25-03-04 21:16

Hvis det skal laves ordentligt, så aflever det til et maskinsnedkeri !
Det er ordentligt arbejde og koster kun et par hundrede kroner !
MVH Michael

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-03-04 21:24

Du tager smergellærred eller sanppapir og trækker rundt om en glasplade som du lægger på en plan flade evt et bord så begynder du at slibe på skrå med et ensartet tryk på midten og så vender du topstykket ind imellemog ser om du gør det lige derj det ofte så du sliber i en anden retning
Mvh Sune

Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 25-03-04 23:18

ellers prøv som sunowich næsten foreslår at søge under www.google.dk og i søgefeltet skriver du blot topstykke plæner og du vil sikkert finde en masse ideer.

/hanse

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-03-04 23:36

Hansenødden er på spil

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 26-03-04 11:59

du skal bare bruge en overflade der er 100 % plan... fx. en glas plade.. og så sæt noget fint sandparpir fast på den(hæld gerne lidt vand på sandparpiret) og så kør topstykket i cirkler på det... og drej det en gang imellem..!! husk at du skal have godt med tolmodighed...

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 26-03-04 17:20

leg det ned på et fortov og så kør rundt. Ret uprofessionelt men det virker da...
Desuden kan du fjerne plumben i cylinderen, og hakke stemplet. Bare spørg hvis du vil ha nogle fremgangsmetoder!

Accepteret svar
Fra : jeansgade

Modtaget 25 point
Dato : 27-03-04 20:58

Den med fortorvet efterfulgt af en 99% plan flade med påmonteret korn 120 sandpapir,slib i kryds... (brug evt. mor eller far`s nye 20mm glaskaffebord i stuen:)

Godkendelse af svar
Fra : 30scooter

Dato : 30-03-04 07:51

Tak for svaret jeansgade.

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 30-03-04 09:20

Så lidt