/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Forankring af drivhus
Fra : Hugos
Vist : 3521 gange
100 point
Dato : 25-03-04 20:23

Hvad er den bedste måde, til at forankre et drivhus i undergrunden, når det ikke skal stå på en muret sokkel,
men på en alu sokkel der passer til drivhuset?

Kommentar
Fra : binky

Dato : 25-03-04 20:44

Du skal befæste alusoklen i stærke brædder. Derefter skal du montere i de der tunge cementblokke med hul i. Så løber det ingen steder. Fyld op med cement og bor ned.
Jeg havde et stort drivhus, da vi fik stormen i begyndelsen af 80'erne. Ruderne røg, fundamentet blev stående.

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 25-03-04 21:14

Kunne man ikke bruge jordspyd !
Det kunne være en nem og billig løsning !
Og det burde kunne holde til lidt af hvert !

MVH Michael

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-03-04 21:19

Grav stolpestykker ned i de 4 hjørner evt også imellem på midten så de er i samme højde brug snor og vatterpas hæld noget cementsandblanding omkring stolperne og dæk til når tørt læg teresse brædder rundt i firkanten skåret i smig i hjørnerne skrues fast i stolpeenderne nu har du et godt og solidt fundament til at fastgører drivhuset i med skruer
Mvh Sune

Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 25-03-04 23:21

ellers prøv som sunowich næsten foreslår at søge under www.google.dk og i søgefeltet skriver du blot drivhus sokkel og du vil sikkert finde en masse ideer.

/hanse

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-03-04 23:34

Hanse hvad er din anden profil ??Og hvor i denne tråd foreslår jeg at søge på oplysninger ?? men du har åbenbart ikke noget mere klogt at sige end dit ævl
Jeg troede kun nødder sad på træer

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 26-03-04 01:15
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-03-04 08:19

Da vi i sin tid skulle have vores drivhus på 12 m2 placeret, gravede vi legablokke ned i jorden, selvfølgelig svarende til drivhuset grundramme. Her på skruede vi en 3"x3" (75x75 mm) trykimgræneret fodrem på med rustfri skruer. Vi monterede så drivhuset direkte oven på denne rem ligeledes med rustfri skruer (altså uden den medfølgende sokkel til drivhuset...den fik vi pengene retur for ).
Det har stået der nu i knap 10 år og har "overlevet" selv den kraftige decemberstorm i '99...bortset fra et par ruder som blev blæst ud.

God fornøjelse!!!

Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 04-04-04 22:25

Har du fået forankret huset??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-04 22:08

Husk at lukke spørgsmålet
Og god påske
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : Hugos

Dato : 12-04-04 19:52

Tak for svaret Sunowich.
Nu er drivhuset forankret, og burde ikke flytte sig!!