/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Maveøvelser ?
Fra : Helle13
Vist : 1046 gange
100 point
Dato : 25-03-04 19:20

Har efter et vellykket vægttab,og kostomlægning besluttet at "stramme" lidt op.
Hvor længe og hvor mange mavebøjninger skal jeg lave før jeg kan forvente et resultat?
Havde tænkt mig en daglig indsats (når jeg står op om morgenen) Eller er det bedre om aftenen?
Jeg er en dame på 40 og jeg har som de fleste en lille top på maven selvom jeg har tabt mig - skulle gerne i en bikini til sommer.

Håber på et godt råd.

Helle

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 25-03-04 19:28

Hej.
Hvis du siger du har tabt dig og der stadig er lidt på maven, bliver det meget svært at få væk. Maven er et sted hvor det er svært at komme af med fedt. Du kan ikke få det væk med mavebøjninger. Men det er muligt at dine mavemuskler kan trænes lidt større, så vil maven blive strammet lidt op. Er du overhovedet sikker på det er fedt? Det kunne jo godt være hud.
Vil/kan du tabe dig yderligere?
Du kan evt. bruge ca. 15-20min. om dage til at lave mavebøjninger i. Det har ikke så meget at sige om du laver dem om aftenen eller morgenen, når det kun er maven der skal trænes.
Men igen, det bliver svært at få det sidste væk. Desværre........

Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-03-04 19:29

15 min morgen og 15 min mavebøjninger aften og så får jeg at vide i min øresnegl at Lever hjælper på det også
Mvh Sune

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 25-03-04 19:31

Køb en badedragt i stedet.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 25-03-04 20:48

Er det ikke lidt træls, at man skal have det dårligt, fordi man har lidt ekstra at holde af og holde om???

Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 25-03-04 23:13

ellers prøv som sunowich næste foreslår at søge under www.google.dk og i søgefeltet skriver du blot vægstab kostomlægning og du vil sikkert finde en masse ideer.

/hanse

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 25-03-04 23:16

>>hansemor
Og du tror selv på at Helle13 nemt finder et tilfredsstillende svar?
Den er lidt for langt ude.................

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-04 23:25

Jeg styrketræner selv i lokalt fitnesscenter! (motionstræning), og foreslår dette:

1.
Start med f.eks. 20-30 mavebøjninger hver morgen når du vågner!
du har nok lidt "ondt" i mavemusklerne dagen efter! altså næste morgen
du vågner, men hvis det gør meget ondt! så lav lidt færre mavebøjninger!
er du bare en lille smule øm, så tyder det godt! så bliver du bare ved på den
måde og langsomt forøger du antallet hver morgen efter dit eget tempo!

2.
At kun træne "mave" er ikke nok efter min mening, du har flere forskellige muskler
i præcis den muskelgruppe! og det er vigtigt at man træner dem alle!
varieret ud på flere forskellige dage! men hvis du "KUN" vil træne mave, så
er det meget godt at starte med mave-øvelser på den måde du nu vil!

Tjek evt. dette for videre oplysninger vedr. mave-øvelser!:
http://www.motion-online.dk/oev_biblio/mave/mave_guide.htm

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 25-03-04 23:35

>>dscoop80
Så mener du at hvis man har lidt fedt eller hud (maveskind) på maven, så kan man få det væk ved at træne maven?

Det passer jo ikke. Har du noget fedt du vil af med, skal det brændes væk, og mavebøjninger brænder ikke fedt af. Det gør træning og motion tilgengæld. Man starter med at træne lidt på diverse træningsmaskiner i en lille time, og derefter skal man cykle, steppe eller løbe i ca. 30 min. På den måde starter man med at bruge kroppens kulhydrater som energi til træningen på maskinerne, og når kulhydraterne er brugt, så begynder kroppen at tappe energi fra fedt. Og så bliver fedtet på hele kroppen brændt af på den måde. Maven, lår og balder er det sted på kroppen der er sværest at brænde fedt af på, og derfor også det sidste der bliver brændt af.
Hvis Helle13 har tabt sig meget, og ikke kan tabe sig mere, vil det være meget svært at få det sidste fedt (på maven) væk.
Nu ved vi jo ikke om det den "lille top" er hud eller fedt.

Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-03-04 23:52

Hanse er såmænd bare en nød der er inde og skrive det samme i alle spørgsmål jeg deltager i men det er helt tydeligt en kendt person der gemmer sig bag en anden profil nødder hænger altså ikke kun på træer
Mvh Sune

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 23:58

Sunowich-- Hvad har du gang i med Hansemor???

mht forbrænding, så gælder devisen at jo længere tid man træner, jo mere fedt vil forbrændes. under kortvarig træning vil kroppen primært benytte sig af de hurtigt "brændbare" kulhydratdepoter, men efter (så vidt jeg husker) ca. 40 min. træning, består forbrændingen primært af fedt....
(du bestemmer heller ikke selv, hvor på kroppen energien fra forbrændingen skal komme fra... desværre)

enig med mordex... det skal nok bare trimmes.. Det gøres jo ved at stramme musklerne op...

Lyhne1

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 25-03-04 23:59

>>binky Er du gået i seng???????

Nu så jeg ikke at du også er her, i dette spørgsmål......... Hvad mener du med din kommentar? Helle13 har jo kun lidt på maven hun gerne vil have væk......så det er ikke så galt.....
Men ellers er jeg enig med dig....... det er træls. Vi må acceptere vores med-jordboer ( ) som de er........

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-03-04 00:09

Er for det meste enig med Lyhne1
Men det med de 40 min. er jo individuelt. Jeg tænker på hvor hårdt man træner, hvor mange kulhydrater du har i kroppen, osv.
Det bedste resultat har jeg læst at man får ved at træne først, og så steppe, cykle eller løbe bagefter. (det kaldes cardio træning)
Det er også godt for forbræningen at cardio træne om morgenen. Der vil energien også stamme fra fedtet.

Mordex.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-03-04 00:13

mordex... Jeg er/var nu heller ikke så sikker.. det er selvfølgelig meget individuelt..

men ja, helt klart længere træning=højere fedtforbrænding...

men jeg tror vi er enige om at Helle13 bare skal lave sine maveøvelser, det skader jo ikke.. og hvis hun (du, helle13) mener det er nødvendigt kan det også pynte...

Godkendelse af svar
Fra : Helle13

Dato : 26-03-04 00:43

Tak for svaret dscoop80.

Det vil jeg holde mig til.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-03-04 00:45

Man kan jo altid lave mavebøjninger. Det skader som sagt ikke. Men du skal ikke regne med at det vil virke 100%. Som skrevet tidliger, er det svært, lige netop på maven.
Nå, nu vil jeg ikke skrive mere, indtil vi hører fra Helle13 (eller binky )

Sov godt folkens........

Mordex.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 26-03-04 09:19

Mordex -> Prøv a' læs punkt 2 i mit svar! .....

Helle13 -> Lyder godt! ... Man skal jo starte et sted!

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 26-03-04 09:30

Den sidste kommentar har jeg altså ikke selv skrevet !!!!!!
Så lukker og slukker vi.

Helle 13