/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
stedmoderblomster
Fra : grausen
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 25-03-04 18:22

Hejsa
Jeg har købt nogle stedmoderblomster, som jeg påtænker at sætte i små krukker ved vores campingvogn, men nu er jeg kommet i tvivl om de kan klare det, så mine spørgsmål er, kan de tåle direkte sol og kan de overleve, hovedsageligt på regnvand (vi er der kun i weekenderne) og hvordan passer jeg dem bedst?

Jeg aner intet om blomster, så jeg håber nogen kan hjælpe

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-04 18:27

Ja de kan eller skal have direkte sol og hvis krukkerne er tilstrækkeligt store kan de godt klare sig med regnvand er det en lukket krukke lægges en del store sten grus lega eller lign i bunden så jorden ikke kan stå og søbbe i vand. Stemoder er nemme og have med at gøre er der nogetr der bliver vissent på dem plukkes det bare af
Mvh Sune

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 25-03-04 18:59
Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 25-03-04 20:42

Tak for svaret Sunowich.

Jeg kunne bruge begge svar, så til copper ligger jeg 100 point i en anden tråd, håber det er ok

Kommentar
Fra : binky

Dato : 25-03-04 20:55

Stedmoderblomster er taknemmelige. Når i tager derfra og har vandet godt, kan i evt. sætte et stk elektrikerrør på ca. 1 m. i jorden og fylde det op med vand. Faren ved udtørring er, at i får små splejsede planter. Men det er nok den mest taknemmelige plante at vælge. Håber i kan bruge det.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-03-04 21:12

Takker og bukker og god fornøjelse med de grønne fingre der er ikke noget som at have med planter og blomster at gøre
Mvh sune

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 25-03-04 21:25

Hej Binky
også tak for dit råd

Hej sune
Ja jeg er spændt på at se om de overlever