/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Personal Web Server
Fra : 157359
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 25-03-04 14:30

Hvad gør jeg når jeg skal installere Personal Web Server?
(jeg bruger windows me).

Kommentar
Fra : Kaa.eL.Haa

Dato : 25-03-04 14:54

Microsoft fraråder brug af PWS på win ME. Og det er nok derfor at hverken IIS eller PWS ligger på instalations-cden.

Se evt. nr. 266456 i microsofts knowledge database.
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=266456

Jeg anbefaler og opgradere til Win200 eller XPpro (man kan heller ikke få nogen server til XPhome)

//KLH

Kommentar
Fra : 157359

Dato : 25-03-04 15:00

Okay... Hvordan opgradere så til Win200 eller XP?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-04 15:00

Tjae.. jeg bruger WIN98 og den installeres ved at gå i Start->Indstillinger->Kontrolpanel->Tilføj/fjern programmer; under fanen Windows installation. Sæt flueben ved Internetværktøjer . Vælg [Detaljer] og sæt flueben ved Personlig Web Server. Nu bliver du bedt om at saætt CD-rommen i osv..

Pice of Cake

Nu skal du bare fra kontrolpanelet vælge en database connection via ODBC f.eks. *.mdb filer til access

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-04 15:04

Som der står i Kaa.eL.Haa's link, skal du bruge : Internet Information Services (IIS) 5.0. istedet. Den følger med ME så hut jeg hvisker

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Kaa.eL.Haa

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-04 15:07

til MOLOKYLE:
Vores ven her har win ME..!

Og så til 157359...

Køb en XP pro opgradering (det er billigst) har set den i Fona til kr. 899,-.
Sæt cd'en i og følg vejledningen.

læs evt dette først:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/directory/worldwide/da/guides/installguide_winxp/

//KLH

Kommentar
Fra : Kaa.eL.Haa

Dato : 25-03-04 15:08

hmm... det virkede ikke... men:

"http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/directory/worldwide/da/gui des/installguide_winxp/"

Godkendelse af svar
Fra : 157359

Dato : 25-03-04 15:10

Tak for svaret Kaa.eL.Haa.