/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
KZ lejer i hamburg?
Fra : kpm10
Vist : 2593 gange
50 point
Dato : 25-03-04 08:52

Hejsa

Vi skal på en lille weekend tur til Lübeck nu her og jeg har altid gerne villet se en Kz lejer!

Jeg har set at der ligger en ved Hamburg, men er der noget at se? jeg har hørt fra mine forældre der var dernede for ca 10 år siden at det meste var revet ned!

Er der nogen der har været der?

Accepteret svar
Fra : ibasa

Modtaget 60 point
Dato : 25-03-04 09:17

Hej kpm10.

Ja. Det er rigtigt at der er revet meget ned, men området, omgivelserne, udstillingerne og det der er tilbage er helt klart et besøg værd . Os der ikke har oplevet 2.verdenskrig (jeg var 6 år da den sluttede) kan have megen gavn af at se, hvor onde mennesker kan være mod hinanden , og det er nok umuligt ikke at blive påvirket af den knugende stemning der er over området. Det kryber op på ryggen. Hvis i foretager et besøg så sæt 4-5 timer af til det.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-03-04 09:37

igen-igen. I Øvrigt er et besøg på nedennævnteside ikke så dårligt.
http://www.dchf.dk/education_dk/holocaust_site/besog_i_kz_neuengamme.html
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 25-03-04 11:23

kpm10

bare sørg for at jeres psyke er helt i top, det er meget meget deprimerende at se og gå igennem, det vil aldrig blive glemt i dit sind, at se hvor onde tyskerne især var. jeg har selv været ved gross rosen i Polen og måtte forlade det meget hurtigt, men det nager mig stadig hvor ond menneskeheden kan være imod uskyldige mennesker. og det foregår da stadig det ved jeg godt.

per

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-03-04 07:36

Hej. Var der noget du kunne bruge ?
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-04-04 20:00

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene / kommentarerne var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 27-04-04 22:19

Den KZ lejr du leder efter er så vidt jeg kan se Neuengamme som ligger i det sydlige Hamburg.
Adressen er her.
Jean-Dolidier-Weg 45
21039
Hamburg
Deutschland

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 03-05-04 08:11

Hej med dig kpm10

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Din sidste reaktion daterer sig tilbage til 25.marts-03 så kommentarskriverne må gå ud fra dit problem er løst eller du har opgivet at få det løst ved hjælp af kandu.dk og spørgsmålet derfor kan lukkes.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 03-05-04 13:41

Hej ibasa
det kan vel være han er kommet på en meget forlænget weekendtur og ikke kan finde hjem igen

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 03-05-04 14:20

<fleng.
Det lyder som en fornuftig forklaring. kpm10 har første login i marts 2002, så reglerne er da ikke ukendte. Bare der ikke er sket noget voldsomt på rejsen !
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Godkendelse af svar
Fra : kpm10

Dato : 03-05-04 14:23

Bare rolig, der skete ikke noget, vi nåede aldrig derned, men regner tilgengæld med at tage til Polen på et tidspunkt....

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 03-05-04 14:29

Hej. Polen. Tja, det er jo der de rigtigt stygge lejre lå. Og så god tur hvis i kommer afsted.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 03-05-04 14:35

hvis du mangler oplysninger om Polen så sig til min kone er polak