/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sende store filer
Fra : Kanduikke
Vist : 879 gange
50 point
Dato : 24-03-04 21:36

Hej.

Hvordan sender man store filer (200 - 300 MB) på den bedste måde, over nettet.

Har prøvet Messenger 6.1 og Outlook Express, men selvom jeg har en rigtig hurtig forbindelse, går der et eller andet galt.

Findes der andre programmer der mere stabile ?

På forhånd tak.

Kanduikke

Accepteret svar
Fra : olehermann

Modtaget 60 point
Dato : 24-03-04 21:38

Messenger sender hos mig uden problemer store filer,er det ikke modtagelsen der er gal?

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 24-03-04 21:40

hej.

jeg bruger messenger og syntes den er ok til det.
men kig på den her http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=200

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-04 21:41

Er det muligt at sende så store filer?

Kommentar
Fra : 888

Dato : 24-03-04 21:43

brug et ftp program. er sikker på du kan findet noget på f.eks. www.tucows.com. Et FTP program er beregnet til at sende filer over nettet.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-03-04 21:44

Ja,teil,på messenger har jeg ikke oplevet limit

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-03-04 21:45

Hej,

hvem har du tænkt, at sende så store filer til?

Du skal overveje hvor store filer modtageren kan modtage.
Mange har oftest kun mulighed for samlet 10 MB (TDC) og det vil kun gælde, hvis deres mail-konto er totalt tom.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-04 21:45

Ok olehermann
men man skal jo vide at modtager har plads.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-03-04 21:46

Hejsa

Prøv at pakke dem ned med winzip

Brian

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-03-04 21:48

PÅ messenger glider den ind på f.eks skriveb eller i ducom det bestemmer du selv,jeg kunne forstille spørgeren eller modtageren skulle stille strømstyring el hd sluk

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-03-04 21:50

Jeg har sendt hele pogrammer og spil på Messenger

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-03-04 21:50

Jeg har sendt hele pogrammer og spil på Messenger,det tager lidt tid,men det funker

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-03-04 21:55

Tillæg

Prøv også lige at kikke på dette links

http://www.agsci.kvl.dk/~jerejej5/faq.htm#bigmail

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Haps

Dato : 25-03-04 01:30

Det er ikke mange man finder med indbakker store nok til filer på 200 mb. Derfor er mail nok en dårlig idé. Messenger kan godt bruges. Dog kan der være problemer med firewalls installeret på maskinen. Nogle kan have problemer med at sende gennem messenger, hvis de ikke har en fast IP. Man må prøve sig lidt frem. Justér evt. på firewallen. Prøv at sende store filer fra en anden persons maskine med samme Internetudbyder og forbindelse som dig.

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 25-03-04 12:59

ICQ er ret god til at sende og modtage store filer. Men kræver selvfølgelig at modtageren er klar til at modtage når du sender.

Ellers prøv at bruge WinRAR til at dele filen op i mindre bidder og send den lidt ad gangen over E-Mail.

Godkendelse af svar
Fra : Kanduikke

Dato : 29-03-04 23:52

Tak for svaret olehermann.