/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Diskettedrev A:HJÆÆLP
Fra : CyberfishY
Vist : 476 gange
80 point
Dato : 24-03-04 20:41

Jeg har et ECS bundkort K7S5A for at være præsis.
Køre Win xp pro
Jeg har 2 HD og 2 CD DREV ( Brænder)
Begge IDE porte er optaget

Men jeg kan ikke få mit diskettedrev til at modtage en diskette
Den skriver bare "Insæt en diskette" og jeg har sat en disk i !!!

Hvis jeg fjerner drevet i windows, finder winxp den bare igen og samme problem opstår

Den grønne lamper i drevet lyser ikke konstant så jeg har IKKe byttet rundt på kablet til drevet
I min bios er alle funktioner omkring standart A: drev stået til.

Hvad skal jeg gøre for at få mit lille diskdrev til at virke ????

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-03-04 21:08

Der kan kun være tale om to mulige fejl, enten HAR du kommet til at sætte kablet forkert i, eller dit disk-drev er defekt, eller selvfølgelig, der kan være noget galt med selv disketten

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-03-04 21:09

Det er vel brændt af!! Prøv det i en anden PC

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-04 21:19

Et nyt drev koster ca 80 kr.

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 24-03-04 21:51

Ups dette spørgsmål skulle ikke være under Hus og have :D

Jeg har lige købt drevet..så det er ret nyt !

ellers nogle ideer

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-03-04 22:00

Hvis du har prøvet at sætte kablet omvendt hvad det var, kan det kun være diskettedrevet der ikke virker. Selv nye ting kan være i stykker når man får det.
Så hvis du ikke har mulighed for at prøve drevet i en anden pc, så er det blot retur med det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-04 22:17

Som ellebye siger vend stikket 180 grader og prøv

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 24-03-04 22:26

Jeg har prøvet at sætte kablet omvendt...og så lyser drevet konstant...så det burde vel virke siden det kan lyse eller hvad

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-03-04 22:31

Så sad stikket rigtigt som det gjorde oprindeligt. Men det skulle ikke være uprøvet.

Der er en sidste mulighed. Har du formateret disketterne med xp?, og kører du ntfs på harddisken?

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 24-03-04 22:35

Jeg har ikke formateret disketter i win xp og ja jeg køre ntfs ??!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-03-04 22:43

Hvorfor jeg spurgte var, at jeg har været ude for, at en formatering af et par disketter under xp formaterede disketterne i ren fat-format, og disketterne kunne efterfølgende ikke læses hverken i xp eller me, det andet operativsystem jeg har.

Der syntes kun at være den sidste ting tilbage at drevet, på trods af det er helt nyt, et defekt.
Så du må nok prøve at få det byttet.

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 24-03-04 22:50

men hvis dette skulle være problem med at læse disken som er et andet format..så plejer den at spørge om den skal formatere disken..og det gør den ikke...jeg har hørt at drevet plejer at lyse når en disk er indsat..men der kommer ikke så meget som en glimt eller lyd ud af drevet..måske er det defekt

en sidste ting jeg har prøvet i bios er at sætte noget der hedder floppy seek til, så den søger efter drevet i opstarten..der skriver den "a:drive error (F1 resume)"

Tror du måske det hjælper vis jeg skifter det brede kabel fra disk til bundkort ?!

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 80 point
Dato : 24-03-04 22:55

Hvis du har et ekstra kabel er det da værd at prøve, men hvis dette heller ikke hjælper så kan det ikke være andet end drevet som ikke duer.

Godkendelse af svar
Fra : CyberfishY

Dato : 24-03-04 23:02

Tak for svaret ellebye.

Jeg prøver at sende det retur

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-03-04 23:19

Ja det kan somme tider være at man føler sig lidt dum, når man lige har købt en ny ting, og den ikke virker, men desværre er det langt fra noget nyt problem.

Held og lykke
Mvh
Ellebye