/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pladsmangel
Fra : H.P.Larsen
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 24-03-04 17:37

Jeg vil gerne gøre mit c drev større, og jeg har masser af plads på mit d og e drev. Hvad er den nemmeste måde at gøre det på.

Lene

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-03-04 17:44

Er det et drev med 3 partitioner?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-03-04 17:47

Marker mappen/mapperne ,makere du en mappe tager den også alle under mapper med,gå op i rediger>flyt til mappe,vælg f.eks.dit D: drev.
Det er det letteste.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-03-04 17:49

der kommer en dialog box frem vælg dit drev/sted>flyt

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-03-04 18:04

Pogrammet Partition Magic kan ændre drev størrelse

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 24-03-04 18:08

Hvis du har en enkelt harddisk i din computer, feks. som der altid er i en bærbar, og denne harddisk er opdelt i 3 drev, vil de få et bogstav og optræde som 3 harddiske i "denne computer".
Hvis du vil ændre størrelsen på de enkelte drev, skal hele harddisken formateres og alt går tabt, og windows og alle programmer skal installeres igen.
Dog findes der programmer der kan klare opgaven, uden noget går tabt, det er feks. det berømte program PartitionMagic 8.0 fra PowerQuest. Men det er et betalingsprogram, der er temmeligt dyrt.
Men hvis din harddisk kan flyttes til en "kammerats" computer som indeholder PartitionMagic, kan han klare opgaven.
En anden løsning er at beholde størrelsen på C-drevet, men fjerne spil mm. derfra og indstallerer dem på d eller e-drevet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-03-04 18:34

Du kan med partition magic ændre størrelsen på dine drev.
Her kan du hente en demo:
http://www.softlandmark.com/PartitionMagicPro.htm
rul ned på siden.
Er du i tvivl om brugen af programmet så spørg.
En let måde at give plads på C-drev hvis det er dine dokumenter der fylder er:
H-klik på dokumenter på skrivebordet>egenskaber>ved placering skriver du
eks. D:\dokumenter og siger ja til at alt skal flytte med
Emesen.
NB. når du indstallerer PM så lad den lave de to rescue disketter.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:36

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-04 07:31

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : H.P.Larsen

Dato : 05-07-04 14:11

Tak for svaret pallebhansen.