/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
email form
Fra : kaptajnkaber
Vist : 419 gange
200 point
Dato : 24-03-04 15:29

Hey!

Er i gang med at lave en hjemmeside i FLASH MX, og ville enormt gerne have lavet sådan en email form, men jeg kan sq ikke finde ud af det. Der er en guide i FLASH, men der er alt for mange ting jeg ikke lige ved hvordan man gør. Så mit spørgsmål er - kan du lave en email form til mig, hvor man ikke behøver Outlook eller lignende for at sende? Det kan evt. også laves med java hvis du er bedre til det...

På forhånd tak.

VH Kaptajn Kaber

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 24-03-04 15:33

Lidt hjælp til at finde det jeg snakker om (hvis du har Flash liggende)

Macromedia\Flash MX\Help\Flash\ContextHelp_tut1.htm

Formen ligger under:

Using Components > Creating forms using components > Planning the form

Kaptajn Kaber.

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 24-03-04 16:02

Hvis du kigger på http://www.per-olof.net/phpscript/default.html så finder du to emailformer i Flash med *fla filer

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 24-03-04 19:13

De ser såmænd fine ud, men de virker ikke! Jeg kan i hvert fald ikke få dem til at sende noget til min mail. Nogen andre bud?

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 24-03-04 19:38

De virker udmærket men du er nødt til at downloade dem og ændre modtageren fordi den er indsatt til xxx.dk noget Modtageren på demon er mig. Og selvføldiligt lægge dem på en server efter du ændret

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 24-03-04 19:38

modtagare skifter du i medføljende php fil

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 24-03-04 20:33

men jeg har ændret dem til

$to = "skateyoung@yahoo.dk";

Er der flere steder de skal ændres? Og kan man ikke bare bruge dem direkte fra sit skrivebord?

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 24-03-04 20:48

Nix du er nødt til at den ligger på en server antingen server på din PC eller hos nogen utbydere. Hvis du ikke har server hvarfør ikke Apache og PHP rimligt enkelt at sætte op

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 25-03-04 13:09

Så den skal bare være uploaded på en hjemmeside eller hvad? Virker det så fx fra 1go.dk?

Tak for din tålmodighed:)

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 25-03-04 14:13

Yes hvad jeg kan se understøtter 1go.dk PHP4 og MySql så kør det bare

Accepteret svar
Fra : PerOlof

Modtaget 200 point
Dato : 25-03-04 14:16

Ok MySql har du kun brug før hvis du skal ha en database

Godkendelse af svar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 25-03-04 17:45

Yeeehaaaa! Nu virker det endelig:) Det tager lidt lang tid før mailen bliver modtaget og jeg var lige ved at miste tålmodigheden, men så kom den!

Mange tak for den gode hjælp:)

VH Kaptajn Kaber

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 25-03-04 18:58

Så lidt