/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Alternativ løsning til tætning af udendø~
Fra : Lesliepigen
Vist : 627 gange
20 point
Dato : 24-03-04 14:53

Jeg er i gang med et projekt på Københavns ingeniørhøjskole, som vedrører en udendørs lampe kaldet Square. Denne består af stål med en plastafskærmning foroven og forneden, hvor lyset kommer ud. Den øverste plastafskærmning skal imidlertid tætnes, så der ikke løber vand ind, og det bliver den pt. med sanitets silikone. Da dette er for besværligt og tager for lang tid, ønsker virksomheden en anden løsning til, hvorledes den kan tætnes. Lampen kan ses på hjemmesiden www.focus-lighting.no.
Nogle ideer???

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 24-03-04 15:21

Kan du ikke putte en Netto-pose henover?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-03-04 15:48

Hvor tæt? IP45 eller?

Plastafskærmningen - hvilket materiale er den fremstillet af? Polycarbonat?

Plastafskærmningen, trykkes den mod fast stop, eller er den "svævende" og kun fastholdt af siliconen?

Kom med lidt flere oplysninger, så er der måske lidt mere hjælp at hente....

mvh Berpox

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-03-04 16:21

jep lidt flere oplysninger??

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 20 point
Dato : 24-03-04 18:04

Selvklæbende tætningslister findes i alle tænkelige varianter.
http://dk.kiso.dk/
http://www.elli-tape.dk/engindex.html
der findes flere på markedet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-04 18:22

Stokvis tape er specialisten der kan hjælpe dig.
http://www.stokvistapes.com/default.asp?id=34

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-03-04 18:25

Du skal have fat i en gummivarefabrik, eller en fabrik der fremstiller en u-ring. Den billigere løsning er at få en silikonerulle i U-form, de to ben i Uèt er ca. 1/2-1 cm høje. Disse ruller fåes måske i byggemarkeder eller på vinduesfabrikker.
Ulempen ved rullerne er at man kan se hvor de to ender "er samlede", men monteringen er meget nem, da Uèt bare krænges ud over
plastafskærmning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Lesliepigen

Dato : 24-03-04 19:24

Afskærmningen er lavet af opaliseret polycarbonat, som presses ned i den sammensvejsede stålplade, og derefter skrues sammen med pladen. Der er ikke skrevet nogen tolerancer på tegningerne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-04 20:34

Som berpox skriver må der være en kravspecifikation til tætheden.
Hvad siger Demko?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-03-04 13:36

Og så gider lesliepigen ikke mere.

Kommentar
Fra : Lesliepigen

Dato : 25-03-04 14:20

Jo det gør jeg såmænd godt. Har undersøgt de webadresser du gav mig Teil, og mange tak for dem da. Tror godt, at jeg kan bruge dem. Har ihvertfald sendt tegningerne til en af dem.

Kommentar
Fra : Lesliepigen

Dato : 25-03-04 14:22

Har desværre ikke mulighed for at få oplyst kravspecifikationer til tætheden, men disse lamper sælges ikke til privatbrug, men til bygherrrer, og forventes at have en levetid på 20-30 år, hvis det kan hjælpe...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-03-04 14:41

Det hjælper ikke, for Demko skal godkende produktet.
Der er ingen vej udenom.

Kommentar
Fra : Lesliepigen

Dato : 25-03-04 14:53

Jeg prøver at undersøge det til i morgen. Sez...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-03-04 17:46

den har sikker en ip4X
focus lampen er sikkerhed demko godkent

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:36

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

Godkendelse af svar
Fra : Lesliepigen

Dato : 30-05-04 17:19

Tak for svaret Teil.