/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvor er mit drev
Fra : legind
Vist : 445 gange
50 point
Dato : 24-03-04 11:48

jeg har to harddiske i min comp når den starter finder den drevet men når jeg kikker i denne comp
er det der ikke hvor bliver det af

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 11:50

Hej Legind
Er det en ny stor HD i en ældre maskine?
Kunne du se den før?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-03-04 11:51

ja men efter jeg formateret det forsvandt det

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 24-03-04 11:51

Det er sikkert en tom disk du har sat i... eller en partition som ikke er oprettet!
gør følgende:

1. Gå til "kontrolpanel"...
2. Gå til "Administrativ"...
3. Gå til "Computer Management"...
4. Gå til "Diskhåndtering"...

Her kan du oprette partition på din harddisk...
så den kan ses...
(husk at formater den bagefter)

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 11:52

Er det en ældre pc - og en stor HD?
så kan det være du skal "installere" den
se producentens HP for en inst guide

Mvh KoL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-04 12:04

Hvilket operativsystem benytter du?

Er det win98 se gør du følgende :
1.) Genstart i DOS.
2.) Skriv FDISK. Vælg [1] og opret primær partition. (hvis der allerede findes en, så sletter du den [3] og opretter den påny. Du skal BOOTE ind imellem disse operationer) forlad FDISK [ESC] og BOOT.
3.) Formatter nu din harddisk.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 24-03-04 12:07

Ps. VIGTIGT :

Har du ikke en installations CD du kan BOOT'e fra, må du have en BOOT disk parat for at kunne BOOT'e efter du har brugt FDISK.

Hent evt. en her før du begynder : http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 24-03-04 12:12

Hvis det er et ældre system du har med en STOR harddisk ... min. 125GB.
så følg nedestående link:

http://www.kandu.dk/dk/tip/7180

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 12:14

øhh - molokyle..?
Jeg tror ikke det er OS drevet han ikke kan finde, nu når han mangler et drev i "denne computer". :P
noget helt andet er. Din pc behøver ikke være "gammel" for at kræve at blive installeret. men de ældre kan have prob med bios og store diske. det er dog ikke tilfældet her da du har haft den kørende.
Dog skader det ikke at se på producentens hjemmeside og se om der er et installations proram til disken.
Jeg har før oplevet det med IBM og Seagate - hvor det ikke var BIOS der drillede.

Kan du huske om formateringen gik godt?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-03-04 12:28

jeg har win 98 jo det er en ældre maskine og formateringen gik ok
og den finder den i opstarten som slave

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 24-03-04 12:33
Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 12:35

Hvem er poducenten af din Harddisk, og hvad er det for en?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 24-03-04 12:39

hva med at tjekke jumperne bag på dine hardiske den ene skal være slået til master den hvor styresystemet ligger. og den anden skal være slået til slave... hvis du derudover har mere hardware såsom cd/dvd-drev så prøv at sætte første harddisk til master. anden harddisk til slave og cd/dvd-drev skal også stå på slave hvis det ikke virker så prøv at sætte første harddisk til master og de andre drev på cable select. se om der er noget at det der virker eller må du jo vende tilbage
mvh
themighty

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-03-04 12:40

quantum fireball plus as

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 12:42

Hvis ikke du har pillet ved HD fysisk, så er der ingen grund til at lege med det nu, da det virkede før.
Mvh KoL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-04 12:50

Hvis du genstarter i DOS kan du så se drevet d: legind ???

Du starter sikkert op i C:/WINDOWS og du skal så skifte drev ved at skrive D: og trykke på [RETURN]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-03-04 12:52

vupti der var ingen aktive partitioner så nu har jeg kørt fdisk så tak molokyle

Godkendelse af svar
Fra : legind

Dato : 24-03-04 12:53

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-03-04 13:05

den er fundet igen tak for hjælpen