/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Ris-Nupro-Slik og livstils omlægning
Fra : Frk_Laura
Vist : 730 gange
75 point
Dato : 22-03-04 16:05

Jeg vil vide om der er nogle der har prøvet en kur, hvor man stadig f.eks. om lørdagen kan spise slik, flødesovs, øl, vin eller hvad nu frister??
Jeg er blevet lidt træt af vægtkonsulenternes kur, da jeg synes det er lidt surt, jeg vil hellere tabe mig langsommere, og så kunne nyde lidt engang imellem.

Jeg har også tænkt på Nupro, om det kunne virke, så man slap for hele tiden at købe ind og lave mad - mætter det? og hvordan virker det ?
en jeg kender er på en kur, hvor man kun spiser ris, er det sundt??
Jeg vil gerne høre om der er nogle der har nogle erfaringer med forskellige livstils omlægnings planer.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 22-03-04 19:45

Hos Vægtvogterne er alt tilladt. Man følger et pointsystem og hvis du gerne vil synde om lørdagen, kan du bare spare points op i løbet af ugen. Du kan gemme 4 points pr. dag, som du så kan brænde af f.eks. om lørdagen. Man kan også spare points op ved motion, som igen kan gemmes.

Klik ind på dette link og se mere:http://www.weightwatchers.dk/

De har sikkert også en afdeling i nærheden af, hvor du bor.

Held og lykke med vægttabet.

Peter.

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 75 point
Dato : 23-03-04 08:36

Hej Frk_Laura

Glem alt om kure. Det virker ikke på langt sigt. De fleste vil som du finde ud af at det bliver for kedeligt i længden. Det samme vil du opleve hvis du f.eks. vil begynde at spise Nupo regelmæssigt. Nupo er godt f.eks. om morgenen hvis du er en af dem, der ikke får noget morgenmad fordi du har for travlt, og det er også godt at bruge som måltidserstatter, f.eks. på arbejdet, hvis du ikke har nem adgang til sund kost.

Netop sund kost er nøgleordet til at tabe sig. Hvordan spiser vi så sundt? Meget af det vi troede var sundt viser sig at være knap så godt med jævne mellemrum fordi så "sadler" specialisterne om. Det står imidlertid klart at skal man tabe sig, så skal der forbrændes flere kalorier end man forbruger.

Det kan godt lade sig gøre selvom du vil spise "usundt" f.eks. om lørdagen.

Jeg har selv tabt 54 kg på 8 måneder, og jeg har en dag om ugen hvor jeg "skejer ud". Jeg vil dog indrømme at det efterhånden som jeg er blevet bevidst om hvad f.eks. en burger fra MacD indeholder, så er det noget andet som jeg "får lyst til" når det nu skal være.

Vi er over 400 personer, der i dag har ændret vores koststil til at være med høj proteinindhold og så moderat kulhydratindhold og lavt fedtindhold. Det er ikke afgørende om du vælter en masse kalorier ind en dag, og så sparer de andre dage, men det er afgørende at du hver dag får den proteinmængde som din krop har brug for. Hvis du ikke får det, sker der det, at din muskelmasse bliver mindre, og dermed bliver den forbrænding mindre, og så vil du havne med en vægt, der kan gøre en jojo helt misundelig.

Det er ikke særlig svært at styre sin kost, og sikre sig at man spiser rigtigt. Du kan endvidere nemt se hvad det har "kostet på vægten" når du har haft en festlig dag, så kan du altid vurdere om det nu var det værd.

Du skal regne med at bruge 10 - 15 minutter om dagen på at registere din kost, men så er det også nemt at leve sundt og godt. Hvor hurtigt du vil tabe dig afgør du selv - og har du brug for hjælp og støtte, så er ligesom alt andet på mine hjemmesider gratis.

Hvis du er interesseret så ind og kig på http://slankigen.webbyen.dk

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 05-04-04 14:04

Hejsa,
gå ind på www.nupo.dk. Der kan du melde dig til et graris kursus. Du vælger selv hvordan du vil tabe dig Fx kan du vælge at spise normalt i weekenden - eller du kan vælge "den grønne" hvor du supplerer nupo med frugt og grønt hver dag. Endvidere kan du beregne dit vægttab. Det er kanon godt.

held og lykke
Helle

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 05-04-04 14:05

Undskyld!
adressen er www.nupo.dk

Helle

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 05-04-04 14:05

Undskyld!
adressen er www.nupo.dk

Helle

Godkendelse af svar
Fra : Frk_Laura

Dato : 06-04-04 20:26

Tak for svaret henningborchert.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 07-04-04 08:20

Hej igen

Selv tak, og skulle du have andre spørgsmål skal du blot sige til, enten her eller spørge mig via min hjemmeside.

Held og lykke med vægttabet.

Henning