/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Prosonic DVD-3806 kodefri
Fra : sjubbi
Vist : 1020 gange
200 point
Dato : 22-03-04 12:13

Har købt en ny Prosonic DVD-3806 afspiller i A-Z - kan ikke visse dvd-film - A-Z vil ikke hjælpe da de mener det er ulovligt at gøre afspilleren kodefri. Er der nogen der kender problemet og ved hvordan jeg gør min i øvrigt udmærkede afspeiller regions- og kodefri.

Hilsen sjubbi

Kommentar
Fra : sjubbi

Dato : 22-03-04 12:15

ups - lille tastefejl. "kan ikke visse dvd-film" skal selvfølgelig være; kan ikke vise visse dvd-film

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 22-03-04 12:19

Stod den annonceret til at være kodefri?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 12:26

Nåh så kan jeg sku bedre forstå sidder og læser løs på lektien så er det vel fordi dem den ikke kan læse er et andet format end din kan du kan jo læse hvilke formater den kan tage i brugsanvisningen
Mvh sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 12:28

Prøv at læse denne debat - den kan måske give dig et hint.
http://cph.ing.dk/konf/root/elektronik/html/7039.all.html

Kommentar
Fra : legind

Dato : 22-03-04 12:38

her er der hjælp og hente www.mm-vision.dk/default.asp?action=dvd

Kommentar
Fra : legind

Dato : 22-03-04 12:42

her er de forskellige butikker
www.chipinstallation.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 12:53

Står der ingen steder i brugsanvisning eller på maskinen hvem der fremstiller Prosonic.
Prosonic er jo kun et varemærke og ikke en egentlig leverandør.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 22-03-04 12:54

En bambusmaskine som en Prosonic burde være født kodefri. Kan ikke forestille mig andet. Det må kunne gøres i en eller anden opsætningsmenu........

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 13:07

Så er der jo også den mulighed at de cder den ikke vil tage fejler et eller andet evt ridser mm
Mvh Sune

Kommentar
Fra : legind

Dato : 22-03-04 13:10

prøv og kik her download.com.com/3000-2139-10123942.html?tag=lst-0-1

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 22-03-04 13:57

Hvis disse "visse"film er brændt på + medier og den kun afspiller - medier eller omvendt.Prøv dig frem .Der er ingen tilgængelige oplysn på PROSONIC
http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php?DVDname=prosonic&Search=Search&country=&orderby=Name

Kommentar
Fra : neo8000

Dato : 02-04-04 01:20

Afspiller DVD+R, DVD-RW her... DVD-R og DVW+RW er uprøvet.

Kommentar
Fra : vonloop

Dato : 02-04-04 19:56

det er sikkert den gængse prosonic kode
åbne skuffe tryk setup
tryk 8888
tryk >> 1

og vupti så er 80 % af prosonic modeler kodefri

Kommentar
Fra : sjubbi

Dato : 02-04-04 23:39

Til vonloop

Hvad sker der hvis koden 8888 er forkert?

mvh sjubbi

Kommentar
Fra : vonloop

Dato : 03-04-04 09:52

nada

Kommentar
Fra : vonloop

Dato : 03-04-04 09:54

du kan evt søge i google, og skrive dine data, og så kigge under news, der har de næsten alt om alle dvd'ere

Kommentar
Fra : jthom

Dato : 22-04-04 11:15

Til sjubbi

Har du fået din dvd til at køre regions fri? Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan få nogen af de koder jeg finder til at virke......

Mvh.
jthom

Kommentar
Fra : sjubbi

Dato : 23-04-04 12:40

Til jthom

Så er vi mindst to - der sker ikke en hujende fis, men måske kan Føtex hjælpe. De har netop i denne uge reklameret med samme maskine som kodefri. Hvis de kan hører du fra mig.

Mvh. sjubbi

Kommentar
Fra : pkr6000

Dato : 01-12-06 12:59

Hvis A-Z påstår at det er ulovligt at fjerne kodning, såskal du bare henvise dem til kulturministeriets hjemmeside. Heraf fremgår at det er fuldt lovligt at omgå en spærring der forhindrer dig i at se lovligt indkøbte film m.v.
Her er et citat:
"Den ændrede ophavsretslov medfører heller ikke et forbud mod at bryde dvd-regionskoder. Det vil derimod ikke være tilladt at bryde en kopispærring med henblik på fremstilling af en kopi af dvd-filmen."

Og her er et link til teksten.
http://www.kum.dk/sw5335.asp

Den er tindrende klar. A-Z skal fortælle dig hvordan man gør.