/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus
Fra : alimak
Vist : 494 gange
100 point
Dato : 22-03-04 00:30

Mit AVG virus program har fudet en trojan virus i systm32, den ligger i filen:hrlypn35.dll"
Jeg har prøvet at slette filen men adgang næktes.Er der nogen der har nogen gode råd på hva jeg skal gøre? Mit virusprogram kunne ikke flytte filen eller gøre noget andet. Jeg kører med XP pro.
Hilsen Alimak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 00:37
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 00:38

Du kan evt gøre det samme som foreslået her Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 00:41

Kan du godt komme ind til filen?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 00:42

Om jeg kan? ja da

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 00:46

?????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-04 00:48

Slå systemgendannelse fra, genstart og gå ind i fejlsikker tilstand. kør en fuld systemscan med dit antivirusprogram, husk at slå systemgendannelse til bagefter!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 00:50

"sune"
Hvad kunne du ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 00:53

Nå - det var det bytteri.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 22-03-04 00:54

systemgendannelse slår du fra ved at gå ind i Kontrolpanel > System og under fanen systemgendannelse deaktiverer du systemgendannelse på alle drev. Fejlsikker tilstand kommer du ind i ved at trykke F8 under opstart!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 00:54

Komme ind i filen og hvis det ik var mig du mente sku du måske komme med lidt længere sætninger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 00:56

Det er ikke nødvændigt sune. Du skal da have tid til at logge af og på.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 01:01

Jeg håber du selv forstår hvad det er du siger så er der da en der forstår Nååå du mener jeg har mere end en profil ha der må jeg sku skuffe dig jeg behøver sku ikke snyde men det lyder som noget du har helt tjek på der faldt du sku godt nok nogle trin ned i forhold til hvad jeg mente om dig Nødder hænger åbenbart ikke kun på træer
Sov Godt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 01:05

I lige måde sune.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-03-04 01:39

Vorherre bevares for et cirkus Kandu efterhånden har udviklet sig til.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-03-04 01:53

Tak for svar.Jeg kørte i fejl sikret tilstand, men da kunne jeg ikke køre mit virus program, men jeg kunne slætte filen, og det har jeg nu gjort.Så nu vil jeg købe et godt virusprgram. Men jeg ved ikke hva der er bedst.Har hørt at Norton skal være blandt de bedste, men jeg ved ikke. Er der nogen der kan give mig et tip?
Tedd får pointene. Tak
Hilsen Alimak

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-03-04 02:10

Hvilket antivirus-program, der er det bedste, er der sikkert lige så mange meninger om,
som der er anti-virusprogrammer.

Selv bruger jeg Norton Antivirus, og jeg kunne bestemt ikke tænke mig at skifte
til noget andet, da det aldrig har snydt mig i de fire år, jeg har brugt det.

Ifølge sikkerhedseksperterne her http://www.spywarefri.dk er gratisprogrammet Avast dog
fuldt på højde med Norton, så du behøver ikke nødvendigvis ha' tegnebogen frem.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 22-03-04 07:00

slet den i dos?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 08:32

Avg er også et af de mest brugte gratisprogrammer og det er brugervenligt overskueligt opdaterer op til flere gange i døgnet og fåes her
http://www.grisoft.com/us/us_index.php
Det er den version der hedder 6.0 der er gratis

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-03-04 09:07

Det er jo netop AVG, han gerne vil af med, så det kender han sikkert godt.
Iøvrigt er Avast et bedre produkt - iflg. sikkerhedseksperterne hos Spyware.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 22-03-04 09:13

Hej alimak...

Filen "hrlypn35.dll" er blevet genereret a en "TROJAN"-virus, hvilket betyder
at en hacker kan logge sig ind på dit system og evt. overtage det!
http://www.viruslist.com/eng/viruslist.html?id=1179353

Du kan downloade dette program til at fjerne trojan-virus'en:
http://www.kaspersky.com/trials.html

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 09:24

Rellom det kunne jo være at han bare skulle opdaterer og lige orme er der flere virusprogrammer der har problemer med men det findes der jo som cooper siger specielle programmer til
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-03-04 09:29

Javist, Sune, men i den slags spørgsmål foretrækker jeg nu at lytte til eksperterne.

Iøvrigt er problemet allerede forlængst blevet løst af tedd, som er blevet lovet pointene.

Valget af antivirusprogram er blot et tillægsspørgsmål uden for (point)nummerorden.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 22-03-04 09:34

Vil lige nævne at:
hrlypn35.dll = TrojanDropper.Win32.Small.ff
er blevet dokumenteret på:
http://www.kaspersky.com/trials.html

Derfor refererrer jeg til dette link...
Ikke pga. egoistisk valg af antivirus-program(mer)...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 09:38

Selvom om nogle er lovet poieng kan man vel godt have en mening???eller hvad???
Sune

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-03-04 09:44

Sagtens! Det fremgår jo tydeligt.

Men nu er sagen forhåbentlig tilstrækkeligt belyst,
for jeg har ikke tid til mere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-04 14:49

Undrer mig lidt over et virusprogram der ikke kan køre i fejlsikker tilstand! Hmmm!

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 22-03-04 19:07

Tak for svaret tedd.