/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Upload
Fra : Martin_c
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 21-03-04 19:20

Hej!!

Hvordan skal jeg uploade min hjemmeside med Dreamweaver?

Et svar hurtigt tak...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 21-03-04 19:37
Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 21-03-04 19:40

Hhm, kan man ikke gøre det på andre måder end FTP.

Hilsen Martin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-03-04 20:02

Som der står i første link, så er der indbygget en FTP i Dreamweaver.
On the Navigation Menu, select Site, then Site Map. This will take you to the Site management window, and click new site.
http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/site_ftp.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-04 21:04

Hej Palle & Martin
Det bør nok nævnes at de fleste FTP i hjemmesideprogrammer, ikke altid virker efter hensigten.

Martin hvis du vil læse lidt om FTP, så prøv at kigge på DanDomains hjemmeside, under ofte stillede spørgsmål
* http://www.dandomain.dk/support/ftp/faq.htm
du kan også kigge lidt i begyndervejledningen på
* http://www.dandomain.dk/support/ftp/guide.asp
DanDomain omtaler det program, jeg selv benytter til FTP (det er gratis for private) og hedder WS_FTP

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-04 21:06

NB: Har ikke personlig erfaring med FTP indbygget i Dreamweaver

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 21-03-04 21:13

Hvis man har DW, så er det slet ikke noget at snakke om.
DW's indbygget FTP server må og skal man bare bruge, den kan værke lidt op mod nogle web servere men det er i 99% af tilfældene fordi man har købt sig et for billigt webhotel ved amatøre som ikke ved hvilke tilladelser der skal sættes på en web server for slet ikke at snakke hvilke tilladelser som absolut ikke skal sættes.
Hvis du får problemer med DW's indbygget FTP, så smid en melding her på kandu.dk, så fikser vi det

Der er så mange ting i DW's ftp server som ikke er i alm. FTP server, disse ting bruges til at gøre DW til det vidunder prg. det er.
Dette vil du finde ud af hend af vejen, så følg pallehansen's råd og links og du vil takke dig selv senere

Over 5 år med DW.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-04 21:17

NNBB: Martin...

Til dit spørgsmål om man ikke kan gøre det på andre måder end FTP, så er svaret nej!

Du arbejder med såkaldte statiske hjemmesider, som så uploades til drift på et webhotel. Det kan være et lejet webhotel, eller den serverplads, som du tilgives igennem din internetudbyder.

Det kan lade sig gøre at arbejde med hjemmesider online, men det er et "program" hos udbyderen af webhotellet, det kaldes CMS.

CMS er en forkortelse for Content Management System, der frit oversat betyder noget i retning af "Indholds styrrings System.

Ideen med et CMS er at man kan arbejde på sin hjemmeside Online igennem sin internet browser. Webedit benytter sig af et princip man inden for webdesign kalder "WYSIWYG" som står for" What You See Is What You Get"

Man kan se resultatet med det samme, når man har lavet en ændring eller tilføjelse til sin side. Det betyder også at man ikke behøver at skrive noget HTML kode, men at man kan arbejde med en grafisk brugerflade der minder meget om brugerfladen i Microsoft Word.

CMS løsningen er bare ikke helt gratis at benytte sig af, men igen... DanDomain er en af de webhotel-udbydere, som benytter sig af CMS. Deres program hedder WebEdit, du kan læse mere på
* http://www.dandomain.dk/menu.asp?Foldud=produkter&Foldud2=cms&vis=/cms/webedit.asp

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-04 21:40

Ups! Tjekkede lige... der er da totalt "ged" i det link jeg gav dig. Gå ind via http://www.dandomain.dk og vælg CMS, hvis du vil læse mere om emnet.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 22-03-04 13:19

Hej!!

Tak for hjælpen.
Kan en ikke forklare hvordan man gør det punkt for punkt....

Den siger nemlig noget hele tiden og det er nok fordi jeg gør det forkert....

Hilsen

martin

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-03-04 13:28

Hvad angår Dreamweaver, så kan jeg ikke hjælpe... så må du lige vente til en af de andre dukker op. Hvis det derimod er WS_FTP så kan du benytte vejledningen + hente det på http://www.dandomain.dk/support/ftp/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-03-04 17:15
Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 22-03-04 19:31

Men hvad siger den fejl melding du får?

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 22-03-04 19:36

En masse..........

" an ftp error oncurred........ og en masse andet

H J Æ L P

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 22-03-04 19:42

An FTP error occured, cannot make connection to host...............

Er det sådant?

Hvilken version bruger du?
Dw4
DWUD4
DWMX
DWMX 2004

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 22-03-04 20:48

Ja det tror jeg.... Jeg bruger dw. mx mener jeg

Jep det gør jeg

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 27-03-04 17:22

http://www.bojohansen.dk/kd/36292/

kig lige her, har DW MX 2004 og har aldrig haft MX udgaven men jeg mener at de er totalt ens på dette område

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-03-04 17:30

Har du oprettet dit site, med angivelse af den korrekte dtp adresse, brugernavn og adgangskode?

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 27-03-04 18:27

har du sat flueben i passiv mode ?
hvis du ikke har det kan det ofte give en fejl under upload

held og lykke
dorthe

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 27-03-04 18:43

Bare lige for at klar lægge en micro del om hvad "Passive Mode" er :

"Passive mode" er noget nogle web hoteller bruger da der er højre sikkerhed ved dette.
Ved passive mode sender DW's FTP klient (Eller et hvilket som helst andet FTP Program) en forespørgelse til serveren om forbindelse.
Serveren checker nu om du har tilladelse, har du det fortæller FTP Serveren hvad DW nu skal gøre.
Altså det er FTP Serveren som tager commandoen over hvilke FTP Commands der udvæksles.
Passive Mode er ofte langsommere, men det mest sikre.

Ved alm. mode er det DW's FTP klient som sender commandoerne, FTP Serveren står bare med åbne arme og venter på nogle Commands, dette giver større mulighed for Hacking på en FTP server.
Alm. Mode er er det hurtigste, men dårligste sikkerhed.
(Meget simpelt forklaret)

Så om man skal bruge "Passive Mode" finder man ud af ved enten at læse dokumentationen til sit web hotel, eller man prøver bare begge muligheder, man kan ikke selv vælge om man vil bruge det ene eller det andet!!!

Godkendelse af svar
Fra : Martin_c

Dato : 21-05-04 12:31

Tak for svaret pallebhansen.