/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Kommer der moms på hvis man køber tøj ov~
Fra : crippleshrimp
Vist : 1075 gange
100 point
Dato : 21-03-04 18:16

Hejsa...

Jeg har fundet nogle sites hvor man kan spare nogle penge på tøj. Problemet er, at det er firmaer som ligger i USA og så er det jeg spørger:

Hvis man bestiller en bunke tøj fra USA - kommer der så moms og afgifter på når det kommer over grænsen og ind i landet? Eller er der andre ting man skal være opmærksom på?
Hvis der kommer moms på er der ikke ret meget ide i det længere.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 21-03-04 18:20

Ja, der kommer moms og toldafgifter på..... du skal ca. regne med at det bliver 30-50% dyrere..

Kommentar
Fra : 888

Dato : 21-03-04 18:28

Du skal også være opmærksom på fragtomkostninger, der står som regel internationale shippingrates et sted på siden, eller også er der et internationelt forsendelsestillæg ( det er heller ikke alle der sender ud af USA ) Det bedste er hvis du kender nogen (eller kender nogen der kender nogen) i USA som du kan få firmaet til at sende det til, og som så sender det til dig i en ny pakke som gave. Som regel skal du først skrive dine kreditkortoplysninger, og dernæst vælge shippingadress, som sagtens kan være uafhængige af hinanden...

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 21-03-04 18:35

Hvis du skal være fri for moms o.lign. skal du købe tingene indenfor EU. Fra tredieland kommer der omkostninger på. Du skal ligeledes være opmærksom på, om det er til dit private forbrug eller til at sælge.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 21-03-04 21:17

Det kommer også an på størrelsen af sendingen og, hvem det bliver sendt med.
Post Danmak tager stikprøver, så nogle gange slipper man for at betale moms.
Andre gange opkærver de så moms af beløbet samt et gebyr for at opkræve momsen

Min erfaring er, at UPS altid opkræver moms og gebyr af vare sendt fra USA til Danmark med dem
mens vare sendt med det almindelige postvæsen USPS nogen gange slipper igennem.

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 21-03-04 21:18

Så om det kan betale sig eller ej, er lidt af et gamble, hvis det er momsen det kommer an på

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 21-03-04 21:45

Ja det er ikke altid man sparer noget videre - jeg købte engang en bluse hos McLaren i UK, til 249,- kr. - men den kom til at koste mig 500,- kr. - så mit råd er i hvert fald at man lige tjekker fragt, moms og andre omkostninger.

Så ja det er lidt en satsning....

Karina

Kommentar
Fra : 888

Dato : 21-03-04 22:32

De fleste firmaer i USA sender med UPS, Fedex og så videre, og det bliver alt sammen tjekket af tolderne i lufthavnen....

Kommentar
Fra : crippleshrimp

Dato : 22-03-04 16:30

Jeg køber alle mine cd'er hos et firma som ligger i England. På dem er der aldrig moms og afgifter. Hvodan kan det så være? Har det noget med størrelsen at gøre, eller afhænger det af om det er Europa eller USA?

Kommentar
Fra : 888

Dato : 22-03-04 20:16

Det er noget med at det først er på ting over ca. 80 kr. og hvis det er sendt med "almindelig" post, så kan man være heldig at den slipper igennem tolden, da der kun bliver taget stikprøver af de pakker....

Kommentar
Fra : 888

Dato : 22-03-04 20:18

Hvem sender tøjfirmaet deres pakker med, internationalt?? (og må man spørge hvilken side det er du har fundet!!??)

Accepteret svar
Fra : krakgt

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-04 00:10

Hej Cripple, hvis det bare en bluse eller et par bukser som du køber over there, så kan du være heldig som ovenfor nævnt, at det går glat igennem - køber du flere af samme slags eller meget forskelligt skal du være opmærksom på at pakken meget vel kan blive stoppet i tolden, og du skal betale de importomkostninger der nu engang må være - søg evt hos dit lokale toldkammer om at blive oprettet som importør så du er på den sikre side
Du skal nok være opmærksom på, at der er skærpet kontrol alle steder grundet al det terror væsen, der er rundt om os, hvilket kan betyde øget kontrol - også af private pakker.
Så opret det helt legalt, så kan det ikke gå så gruelig galt
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : crippleshrimp

Dato : 25-03-04 16:29

Hej Krakgt

Det med at blive oprettet som importør lyder ikke helt dumt. Jeg er nemlig også kommet i besiddelse af nogle adresser på forskellige fabrikanter af hifi-udstyr fra øst-landene, og det viser sig at der også der er mange penge at spare. Altså hvis de ikke bliver pålagt alle mulige afgifter. Er der omkostninger forbundet med at blive oprettet som importør?

Til 888's information hedder det sitet .fastforward.com og de sender, efter hvad jeg kan se, medd UPS.

Mvh
Crippleshrimp

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 25-03-04 16:38

Hej Cripple
Det koster ikke noget at blive registreret som importør - du skal oprettes som virksomhed, føre momsregnskab etc., du får mulighed for fradrag af dine salgsomkostninger så ... god fornøjelse
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : crippleshrimp

Dato : 25-03-04 16:43

Det virker måske lidt som at gå til yderligheder bare for at købe en sweater over nettet

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 25-03-04 16:47

Jamen - du starter jo med at skrive en bunke, og det er svaret givet ud fra. Er det kun en enkelt, så skal du ikke have papirer på det, du bestiller blot - og går den glat igennem får du den uden moms & told - bliver den plukket ud, ja så skal du jo af med moms & måske told

mvh¨

krakgt

Godkendelse af svar
Fra : crippleshrimp

Dato : 25-03-04 16:58

Tuuuuuuuuuuuusind Tak for svaret krakgt.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 25-03-04 19:50

Men hvis du bliver importør, så er du jo pludselig momsregistreret, og skal fremvise årsregnskab....det er måske lige i overkanten for at kunne trække lidt moms fra......

Kommentar
Fra : 888

Dato : 25-03-04 19:53

Desuden skal du jo have solgt varen videre for at momsregnskabet balancerer......og tolden skal også stadig betales...

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 26-03-04 08:59

hej 888

det kunne jo være vareprøver, og det er jo en salgsomkostning
mvh
krakgt