/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
P2P med spyware
Fra : ivanovic1
Vist : 487 gange
50 point
Dato : 21-03-04 14:18

Hej alle,

Er der nogle der kender en hjemmeside hvor man kan se i hvilke P2P programmer der er spyware.

Mvh Ivanovic1

Ps. Er der nogle der ved om der er spyware i P2P programmet Overnet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 14:22

De har nok alle noget, men overnet er et af de reneste.

Overnet er også et af de reneste hvad angår virus.

Men risikoen er der i alle p2p programmer.

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 21-03-04 14:41

Hmm... refi hvad mener du med det reneste i forhold til virus?
Mener du at der ikke følger en virus med når man installerer programmet? - i så fald er der ikke vira på følgende:
Overnet; emule; edonkey; sharezaa; kazaa; kazaalite; limewire; bearshare; WinMX... osv
Mener du at der ikke er vira i det man downloader? - i så fald er risikoen jo lige stor på en hvilken som helst p2p idet viraen ikke er tilknyttet dit p2p program men de ting du downloader.
Angående spyware, så kan jeg ikke henvise til en hjemmeside hvori der klart og udtrykkeligt står hvilke p2p- programmer der er mest fri for spyware. Og det er svært at gennemskue hvorvidt den spyware man kan finde på sin pc kommer fra det installerede program eller når man surfer efter cracks mm.

Generelt er der ingen af ovennævnte programmer der crasher efter at spyware er blevet fjernet med spybot og adaware - så ergo er der ikke indkooporeret noget snavs i programmerne (der ikke kan fjernes).

Angående hvilket program man skal bruge, så er det lige så meget en trossag som noget andet. Og antallet af p2p programmer er eksploderet. Derudover kan de fleste p2p programmer benytter flere net nu, hvorved det bliver endnu mere mudret

Undskyld denne lange enetale uden noget egentligt svar, jeg blev blot nysgerrig over kommentaren om virus.

Men for at prøve at svare dig, så er der mange der anbefaler at bruge overnet (og sikkert lige så mange der er imod) - så brug det program du har tiltro til - de fleste store programmer har alle så mange brugere så du skal nok finde det du har brug for.

Og hvis der er spyware i, så bliver det fjernet med adaware/spybot og fungerer fint bagefter

Kaos - der sagde en masse uden rigtig at sige noget... sorry

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 14:51

Jamen 2Kaos" så skal jeg da også svare dig.

Brugerne af overnet er "renere" end f.eks. Kazaabrugere. Spørg mig ikke hvorfor, men det kunne være fordi der ikke er så mange der kender overnet.

Virus kan du få fra dem alle - det er klart.
Spyware kan du også fjerne fra dem alle.

Men begge dele er ikke noget problem hvis du er ordentlig beskyttet.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 21-03-04 14:56

det er en kendt sag at der er spyware i kazaa men ikke i kazaa lite overnet er der heller ingen spyware de andre p2p kender jeg ikke noget til og kan derfor ikke udtale mig
mvh Granslam

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 21-03-04 15:14

Hejsa igen.

At kazaa er en stinker det er der vist ingen der er i tvivl om.
Den store force ved at bruge kazaalite er antallet af brugere. Denne fordel er dog efterhånden ved at være udlignet fordi, at flere og flere brugere kender de store programmer indenfor den branche: Kazaalite, emule, overnet, edonkey og sharezaa (samt en del andre). Jeg vil dog medgive refi i, at kazaa generelt har et dårligt ry.

Angående det med dårlige links, så kan man til dels undgå dette ved at bruge verificerede ed2k-links hvor den største forsyner i nyere tid er den nu (af myndighederne pt lukkede) sharereactor. Der er dog masser af andre muligheder for at skaffe ed2k-links (som de fleste p2p programmer kan benytte), men dette er ikke hvad tråden handler om.

Jeg har aldrig selv været ude for en eneste dårlig download, men har oftest benyttet mig af ed2k-links. Så igen mit råd er, at du skal benytte det program som du føler mest tiltro til (her er overnet et ganske udemærket bud).

En af de faktorer du skal være opmærksom på er om din firewall er godkendt af overnet.
Eksempelvis vil zonealarm gøre, at du kører firewalled hvilket gør dig dårligere stillet, da du derved ikke kan connecte til alle brugere. En anden ting du skal tage stilling til er om du vil benytte servere (som både edonkey2000 og emule gør brug af). Mine erfaringer er, at hvis du kan have din computer stående og suge flere dage i træk, så er emule/edonkey bedre. Men hvis du slukker den hver aften, så er du bedre tjent med et program som eksempelvis overnet (eller kazaalite).

Jeg håber at disse udgydelser klargjorde min ubehjælpsomme hjælp...
Kaos

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 21-03-04 16:39

Du finder ALT om Spyware/Adware her : http://spywarefri.dk

Spørg evt. i deres forum : http://www.spywarefri.dk/forum/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 21-03-04 21:04

http://www.wilderssecurity.net/spywareguard.html

Den kan hjælpe dig en hel del, men som molokyle siger.... kig på hans links!!

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 22-03-04 22:22

Hej alle,

Tak for svarende, men molokyle fik poingende, fordi forummet hos spywarefri er et godt sted at søge efter lignende spørgsmål, endvidere er det et godt sted at spørge.

Mvh Ivanovic1

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 22-03-04 23:07

Super at du fandt hvad du søgte, men fandt du ud af hvilke p2p-progz der er indbygget spyware i?
Kaos

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 23-03-04 17:10

Nej der bliver man nødt til at spørge i forummet

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 23-03-04 20:59

Hmm... så har du vel i og for sig ikke fået svar på dit spørgsmål - men fint nok hvis du er tilfreds.
Du må hygge dig.
Kaos