/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Problemer med Adobe Premiere Pro
Fra : RuneBadune
Vist : 294 gange
100 point
Dato : 21-03-04 13:53

Jeg vil gerne redigere mine avi filer filmet fra Canon ixus 3 / powershot 230 digitalkamera. Til det formål har jeg downloadet en gratis prøveversion af Adobe premiere Pro. Dette program vil dog ikke åbne mine avi-filer fra digitalkameraet; når jeg prøver at importere avi-filerne siger den:

File Import Failure
Error: unsupported compression in file

Til gengæld er der ikke problemer med at åbne avi-filer, der ikke er fra kameraet.

Er der nogen der ved, hvad der er i vejen, om Canon avi-filer er komprimeret på en måde, der udelukker bearbejdelse i visse programmer?

-Rune

PS
Jeg ved ikke om det har noget med det at gøre, men når jeg starter Premiere Pro kommer der en advarsel: The procedure entry point WMCreateSyncReader could not be located in the dynamic linc library WMVCore.DLL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 13:56

Det lyder som om der er noget galt i installationen.

Slet programmet og prøv at hente et nyt.
evt et andet.
Ulead er et godt program.
http://download.com.com/3000-2194-10257802.html

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 14:00

Hvad med det program der følger med kameraet det er da temmeligt godt og du kan da også bruge movie maker der ligger i windovs hvis du altså har xp
Mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-04 14:05

Canons AVI filer kan åbnes og køres normalt hvis programmet ellers kan håndtere avi.
De åbnes fint i " Ulead VideoStudio 7 " Jeg har selv et canon s50.
Prøv at trække en avi fil ind fra dit camera og se om den ikke afspilles automatisk i et program.
Emesen.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 21-03-04 22:43

Jeg prøver lige at få fat på Ulead...

Det program der fulgte med til mit kamera, Arcsoft Videoimpression 1.7, ser for det første ikke specielt professionelt ud (ligesom movie maker) og det tillader heller ikke at importere mine egne avi-filer, jeg kan i hvert fald ikke få den til det.

Men det løser jo ikke rigtig mit problem med Adobes Premiere Pro, som jeg gerne vil have op at køre. Er der nogen der ved hvordan det forholder sig og hvad der er galt?

Kommentar
Fra : Kutaiso

Dato : 07-04-04 00:59

Jeg er ret sikker på at det er en fejl i installationen, mit råd er en geninstallering af Adobe Premiere Pro, hvis ikke dette virker, så prøv at installere en .avi codec pack med forskellige compression typer

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 08-04-04 11:17

well kutaiso, det lyder slet ikke som en dum ide... Hvor finder jeg en sådan avi.codec pack?? Jeg prøver at geninstallere programmet, så må vi se

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 30-07-04 08:22

Hvis det du skriver, er en AVI fil, så kan du også indlæse den i Premiere programmet, her om er der ingen tvivl, jeg har selv haft det problem, og fik det aldrig løst,jeg solgte istedet kameraet, og købte et rigtigt videokamera, og først her får du den fulde udnøttelse af det dejlige og meget fine program Premiere pro, men syntes du dog ikke at du skyder gråspurve med kanoner, for hvis du er helt ny med dette program, vil der vel gå op til et helt år før du lærer programmet at kende, jeg vil råde dig til at fremtrylle programmet af samme navn, blot med ver. 6.5 den er ligesom den er nemmere at danse med, og du kan ikke se forskel hvilken ver. at du har redigeret din film i.

Hej

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 23-12-04 14:10

Har samme problem.. Snøft..

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 23-12-04 14:45

Du skal bruge et motion-jpeg codex for at redigere det i premiere.. Download det her:

http://www.morgan-multimedia.com/

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 04-01-05 22:48

jeps jeg ser det men det er jo kun trial... Jeg har fået fat i Moviexone 4.0... Har ikke haft tid til at prøve det 100% endnu men det ser ok ud...