/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke åbne links
Fra : CCjunior
Vist : 562 gange
50 point
Dato : 19-03-04 15:50

Jeg har et stort problem.. når jeg modtager en email med et link kan jeg ikke åbne det. der bliver åbnet en blank side hvor der intet står..
det er så ikke så slemt, men nu har jeg et par gange oplevet at jeg siger ok til at hente opdates men den åbner bare den forbandede blanke side og jeg har intet link jeg kan copy/paste

jeg kører med den firewall som er indbygget i XP kan det være den der driller

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-03-04 16:12

Prøv at deaktiver og se om det hjælper!!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 19-03-04 16:18

Nej det er ikke firewallen, men det kan være du har sat dit sikkerhedsniveu for højt, eller at du ikke tillader cookies.
Nu er du vel sikker på at linkene virker?
Gælder det alle link, feks. også denne: http://www.riversen.dk/?id=tips
Eller er det kun sider der kræver flash eller lign.
Det kan jo også være fordi siden beder dig om at installere et "tillægsprogram", hvor linket ikke virker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-03-04 16:25

jeg kan godt åbne dem herinde fra..har aldrig haft problemer endnu..det er kun dem som er vedhæftet eller når der er opdateringer til mine programmer..
nu er det jo længe siden jeg fik den slået til..hvor dælen er det nu den ligger hene

junior

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 20:39

Hvordan kommer du rundt på kandu ????

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-03-04 21:11

"jeg kan godt åbne dem herinde fra"
er det svar nok til dig refi ??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-03-04 01:27

Har du prøvet at indsætte et link i en mail og sende den til dig selv?
Alle hyperlink i mails (både dem du sender og modtager)skulle gerne være understreget og farvet.
Kontroller, at HTML-formatering er aktiveret ved at klikke på menuen Formater i et e-mail-vindue(altså en ny mail). Hvis HTML-formatering er aktiveret, vises en sort prik ved siden af HTML
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 20-03-04 06:43

Prøv det her:
Clicking on a link opens in a new window and is empty:
Start/Run and type this command: REGSVR32 URLMON.DLL.
Ok/Reboot.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-03-04 08:05

lengberg.. har lige prøvet det.. virker ikke..

Palle.. alle links er understreget og jeg kan godt trykke på dem herinde fra.. men ikke dem jeg får tilsendt eller hvis jeg bliver spurgt om jeg vil opdaterer et program..

Junior

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 20-03-04 08:44

Prøv en sys gendan fra før du fik problemet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-04 08:55

prøv at tømme din cache i internetexplorer>funktioner>internetindstillinger>generelt>slet filer

OE OG IE bruger den samme funktion(cache)

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-04 09:00

er den overfyldt eller der er stray Url's/filer(lang historie) så kan dit omtalte problem opstå selv om det virker i IE
kan der godt være problemer i OE

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-04 09:09
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-04 09:21
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-04 09:38

du kan også prøve>
i OE>funktioner>indstillinger>sikkerhed>internetzone(mindre sikker,men fungere bedre)

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 09-04-04 12:48

Tak for svaret pallebhansen.
tja..jeg kan desværre stadig ikke åbne nye sider via link.. men jeg må jo hellere lukke spørgsmålet

Junior