/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Mine børn er bange
Fra : nenita
Vist : 899 gange
200 point
Dato : 19-03-04 10:22

Hej
Jeg er flyttet fra min mand og har søgt seperation, vi har ikke været i Statsamtet endnu, vi har været indkaldt, men han meldte afbud.
Min mand drak en del og som følge deraf mange humørsvingninger og trusler, han blev tit ondskabsfuld når han var fuld. Den sidte nat kom han hjem og ville smide mig ud, min store pige på 16 ville ringe til politiet og så overfaldte han hende med slag i hovedet og på armen. Mine to andre børn på 13 og 11 så hele forløbet. Politiet blev tilkaldt og han blev kørt væk, børnene og jeg pakkede og forsvandt i nattens løb.
NU er mine børn bange for ham, de vil ikke se ham og kun de to "små" har talt med ham i telefonen, ham på 11 er bange for at hans far skal tage ham med og ikke vil aflevere ham til mig igen (det har han truet med). Den store vil ikke hverken se eller snakke med ham - hun går til psykolog.
Nu truer han med at komme og forlanger at se børnene - også selvom han skal have kongens foged med og skal slæbe afsted med 3 hylende unger.
Mit spørgsmål er nu: Hvad skal jeg gøre?? Hvad må jeg gøre?? Kan han få kongens foged til at forlange dem udleveret??
Der er jo ikke fastsat noget samkvem eller andet da vi ikke har været i Statsamtet. Vi har fælles forældremyndighed - jeg har selvfølgelig søgt om fuld forældremyndighed.

Hjælp mig
Nenita

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 10:25

Nu ved jeg ikke så meget omkring det. Men jeg VED at hvis han slår sine børn vil han ikke kunne få det til at kunne lade sig gøre. Det ved jeg fra min egen mor af som også blev slået engang. jeg var 6 år (er 22 nu) han slå min mor, og han slå mig og trådte på mig, altså stillede sig på min brystkasse.

Zerg

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 10:30

Han fik ingen forældre myndighed, han ser dog stadig min lillebror engang i mellem. Men jeg snakker aldrig med ham.

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 19-03-04 10:57

hejsa,

Det er da noget værre rod du har fået rodet dig ind i... jeg føler med dig...

Min x truede på et tidspunkt med at jeg ikke måtte få lov til at se mine børn (fordi hun dermed kunne ramme mig gennem børnene). Jeg kontaktede min advokat og spurgte hvordan jeg stod i forbindelse med samkvem. Svaret var... uden en samværsresolution, kan du hoppe og danse og te dig lige så meget du vil, kongens fogede og politiet vil INTET gøre for at hjælpe dig med at få samvær.... så du kan være relativt rolig.. fogeden vil IKKE hjælpe ham, og så længe han ikke møder op i statsamtet, så får han ingen resolution.

Mvh og held og lykke
Bent

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 19-03-04 10:59

hov.. glemte lige.. vi har fælles forældremyndighed, så samværets udstrækning er "noget man bliver enige om".... hvis du får fuld forældremyndighed, så er samværet fastsat. Han har dog ikke noget at skulle have sagt hvis du flytter, ungerne skifter skole eller lign. Det har han når I har fælles forældremyndighed.

Mvh
bent

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-03-04 11:02

Hej.
Det er rent udsagt noget frygteligt noget du beskriver.
Jeg vil råde dig til at kontakte familieadvokaten, hvorigennem du kan få nogle gode råd. Det første der burde ske, er at din mand skal have et tilhold, at han ikke må komme under en hvis afstand fra hvor du og dine børn bor.
Så vil du til enhver tid kunne kantakte politiet for at fjerne ham, men desværre forhindrer det ikke at han alligevel bryder loven.
Jeg vil også råde dig til at få et andet telefonnummer, udeladt eller hemmeligt, så han i hvert fald ikke i tide og utide kan ringe til jer.

Jeg syntes også at du skal kontakte mødrehjælpen for at få nogle råd fra dem også i tilfældet af, at du kan blive nødsaget til at "gå under jorden" for en tid.

Jeg kan overhovedet ikke forestille mig, at han kan komme med kongens fogde for at se sine børn, som jo også er så store at de selv kan vælge hvem de ønsker besøg af.

Som sagt bør du nok tage aktion meget hurtigt gennem både advokathjælp og mødrehjælpen inden der sker noget frygteligt noget.

Venlig hilsen
Ellebye

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 19-03-04 11:04

Jeg tror godt du kan være rolig. Så vidt jeg kan læse ud fra dit indlæg, så har hr. eks. alle oddsene imod sig. Han er DEN som ikke mødte op til aftalt tid i statsamtet, han slår børnene og dig,politiet har været efter ham, han drikker osv. Han er jo ikke rigtig noget forbillede for nogen børn. Skulle det komme til en retsag (eller noget lignende) ville han ikke have nogen mulighed for at få børnene, slet ikke når det er mod deres egen vilje. I sådanne situationer vil børnene (nu når de er så gamle som dine) blive spurgt om hvor de vil bo, og dette vil der blive taget højde for.
Din eks. kan true og hidse sig op alt hvad han vil, fordi hvis det stemmer som du skriver så vil han aldrig kunne få myndighederne (og så slet ikke kongens foged) på sin side. Det er dog med mindre du har nogle forhold som han kan bruge imod dig (som feks. pengeproblemer, boligproblemer m.m.) da det vil blive brugt til at modveje dine argumenter for at have børnene.

Håber du finder ud af det og slipper ud af det helvede du er i lige nu.

Jeg har (heldigvis) ikke selv prøvet skilsmisse på egen krop (jo min far og mor da jeg var 9-10 år, men det kan ikke sammenlignes), så jeg kender ikek alle de retslige regler for skilsmisse og børn.

Mikael

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 19-03-04 11:05

Hej Bigdane
Kan han ikke gøre noget når vi stadig har fælles forældremyndighed??? Kan han så ikke kræve dem udleveret fordi de også er hans??
Jeg har ikke opfordret mine børn til ikke at se ham, hvis de vil må de selvfølgelig gerne - det ved de.
Jeg mener bare de er så store at jeg ikke vil tvinge dem.

Hej Zerg911
Han har "kun" slået børnene (kun den store) den ene gang. Han har før slået mig, men jeg har aldrig anmeldt det.
Børnene har set ham slå mig og nu set ham slå storesøster. Politiet skrev report den nat, men han blev ikke anmeldt for vold (min advokat frarådede det, på grund af deres evt. senere forhold til ham).

Ja, det er et frygtelig rod jeg er ude i, hvor er man klog set i bagspejlet...............
Jeg er bare så ked af det på mine børns vegne.

Mvh
Nenita

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 19-03-04 11:11

Hej Mikael

Der er ikke noget han kan bruge imod mig.
Jeg har fast arbejde (rimelig løn) har været ansat i snart 10 år, vi er flyttet i en 4 værelses lejlighed og står skrevet op til en 5 værelses. Han har meget mere gæld end jer har..... Jeg har ikke noget nyt forhold, ikke engang en ven...

Ellenye
Hvad / hvor meget skal der til for at man kan få et tilhold???

Tusind tak for svarene
Nenita

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 19-03-04 11:12

Ellenye = Ellebye
Undskyld
Nenita

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 19-03-04 11:21

Hej, stakkels dig og dine børn,
du kan få hjælp, støtte og gode råd hos kvinderikrise.dk, hvor der sidder mange, der har været udsat for det samme som dig. Du kan også få at vide hvilke instanser du kan bruge for at beskytte dig selv og dine børn mest mulig.
Al mulig held og lykke - Knus Bente

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 19-03-04 11:21

Hej, stakkels dig og dine børn,
du kan få hjælp, støtte og gode råd hos kvinderikrise.dk, hvor der sidder mange, der har været udsat for det samme som dig. Du kan også få at vide hvilke instanser du kan bruge for at beskytte dig selv og dine børn mest mulig.
Al mulig held og lykke - Knus Bente

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 11:22

Nenita

Man skal ud af sådan et forhold med det samme. En mand skal ikke slå en kvinde. Ja eller omvendt.
Det med at i har fælles myndighed over børnene, og at han siger han vil komme og hente de, de har jo deres egen mening og han kan jo ikke tvinge dem til at tage med ham.

Accepteret svar
Fra : bigdane_dk

Modtaget 210 point
Dato : 19-03-04 11:22

Nenita,

nej han kan så vidt jeg blev orienteret dengang ikke bare "kræve" at få sine børn.. .hvad skal han gøre hvis du ikke vil udlevere dem?
Hvis han ikke fysisk kan komme i kontakt med dem.. så kan han jo heller ikke tage dem med.. vel?
Du behøver jo ikke at åbne døren for ham.... og så er der ligesom en barriere mellem jer.. og politiet.. tja.. de har andre og vigtigere ting.. og uden resolutionen.. tja.. surt show for ham... (der må jubles på den anden side af døren)

Angående alder, så er den skillende alder 12.... under 12 er det de voksne der bestemmer.. over 12 er det barnet.. så den lille kan han godt tvinge til samvær... desværre... men ved en resolution, vil der typisk blive set på at de er søskende.. og hvis de to andre ikke har lyst til at se ham, så kan jeg ikke forestille mig at der bliver udarbejdet en resolution der siger at den lille SKAL...

Fortsat held og lykke..
Bent

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-03-04 11:25

Blot det at han er voldelig, og dermed fuldstændig utilregnelig vil efter alt at dømme kunne udløse et tilhold. Hvis han så meget som har givet børnene blot en lussing vil du helt sikkert kunne opnå at han får et tilhold.

Men som sagt, et tilhold er "blot" en juridisk foranstaltning, som ikke forhindrer ham i at "besøge" jer alligevel. Og en fuld person er vel i bund og grund ligeglad med alt og alle.

Så derfor gælder det også hurtigt muligt at træffe alle foranstaltninger forudsete, som uforudsete. Jeg syntes du skal kontakte mødrehjælpen øjeblikkeligt for at få den fornødne hjælp.

Ellebye

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 11:26

Da slet ikke når han drikker og er voldig.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-03-04 11:29

Eller selvfølgelig krisehjælpen. Begge kan i hvert fald hjælpe dig.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 19-03-04 11:44

Kan ikke rigtig hjælpe, men føler med dig!!! ... håber du får forældremyndigheden over dine børn!!!

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : nenita

Dato : 19-03-04 11:56

Tak for svaret bigdane_dk.

Ellebye, Zerg911 og Mikael

Se mine nye "spørgsmål" til jer, i skal også have point for jeres svar.

Tusind tak
Knus fra Nenita

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 19-03-04 12:05

Hej Nenita,

Selv tak..

Held og lykke....

Knus
Bent