/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
asp bog
Fra : sabrina
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 04-05-02 13:09

Hej NG

Jeg leder efter en bog om ASP. Den skal være sådan, at selv en helt nybegynder kan følge med og så arbejder den sig (på en letforståelig og pædagogisk måde) op til det høje niveau - så man til sidst kan lave stort set alt i ASP.
Ellers er det eneste krav til bogen at den skal være på dansk - hvilket også er et stort krav, I know...

Hilsen
Sabrina

Accepteret svar
Fra : Dysmorf

Modtaget 110 point
Dato : 04-05-02 13:25

Hej sabrina
Jeg startede også som helt nybegynder, og fandt alt hvad der stort set er at vide i bogen ASP - Active Server Pages fra IDG. Bogen er skrevet af Christoph Wille og Christian Koller og er oversat til dansk af Tomas Hutters. Bogen er enormt omfattende og er på 312 sider. Den berører emner ligefra hvordan man opretter sin første ASP side og opsætter Microsoft PWS (Personal Web Server) til hvordan man opretter sin egen web-butik inklusive XML, databaser og selvfølgelig ASP.

Dette er klart den bedste bog jeg har fundet og kan varmt anbefale den.

ASP - Active Server Pages
ISBN: 87-7843-361-4
Pris: 299,- i Bog og Idé
Link: http://www.bog-ide.dk/new_main.asp?Vis=MetzaVisbog&ItemKey=593194

God fornøjelse

/Dysmorf

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 04-05-02 13:37

Jeg syntes ikke det er helf fair at kun kunne kommentere når ens svar er mere udførligt end dit, zonker... Sig mig, laver du overhovedet ikke andet end besvare spørgsmål og skrive tips!? Giv os andre normale en chance, mand...

Godkendelse af svar
Fra : sabrina

Dato : 04-05-02 13:53

Tak for svaret Dysmorf.

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 04-05-02 13:56

Hej Dysmorf

Det var lige sådan en beskrivelse af en bog, jeg er ude efter - derfor går pointene til dig :)
Zonker - jeg havde udførligt skrevet at bøgerne skulle være dansk! Dit svar ligner mest af alt de andre svar, som er blevet givet til lignende spørgsmål - faktisk næsten magen til.
Jeg ved ikke, om du ofte svarer på spørgsmål og skriver tips (som dysmorf skriver) men han får altså pointene.

Tak for svarene til jer begge

Hilsen
Sabrina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-05-02 23:22

sabrina wrote:
> Hej NG
>
> Jeg leder efter en bog om ASP. Den skal være sådan, at selv en helt
> nybegynder kan følge med og så arbejder den sig (på en letforståelig
> og pædagogisk måde) op til det høje niveau - så man til sidst kan lave
> stort set alt i ASP.

Kaffe kommer du nok ikke til at lave, men prøv at se på www.idg.dk Der er
både de små hæfter og større værker.

vh
Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 23:53

sabrina wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej NG
>
> Jeg leder efter en bog om ASP. Den skal være sådan, at selv en helt
> nybegynder kan følge med og så arbejder den sig (på en letforståelig og
> pædagogisk måde) op til det høje niveau - så man til sidst kan lave
> stort set alt i ASP.
> Ellers er det eneste krav til bogen at den skal være på dansk - hvilket
> også er et stort krav, I know...
>
> Hilsen
> Sabrina

hej. denne her er ganske udemærket. og på dansk.

Kristian hansen og Karim Pedersen
Active server pages
Teknisk forlag

mvh cow

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-05-02 13:15

Hej
Jeg har arbejdet i nogle år snart med
asp og har fundet at bøger fra wrox forlag
er helt klart de bedste, derudover har de en god support via deres site.
Masser af gode kode eksempler.
Suplimt sted
http://www.asptoday.com/

Alex Homer er en meget aktiv kogebogs skriver.
Han skriver om ASP men også XML.
Hvis du finder en bog med ham så er du i gode hænder. Selv som nybegynder.
Kik efter bøger hvor ASP versionen er 3.0
Anbefaler :
"Beginning Active Server Pages 3.0"

Når jeg skal bruge bøger så har jeg mange gange kunne få dem
via http://www.bookworld.dk/
bøgerne kommer hurtigt frem til dig
Her betaler du via giro

Hilsen Peter Bork

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-05-02 13:31

Peter Bork wrote:

> Alex Homer er en meget aktiv kogebogs skriver.
> Han skriver om ASP men også XML.
> Hvis du finder en bog med ham så er du i gode hænder. Selv som
> nybegynder. Kik efter bøger hvor ASP versionen er 3.0
> Anbefaler :
> "Beginning Active Server Pages 3.0"

Du har ret, men kravet var at de skulle være på dansk

vh
Peter