/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon Powershot A70 eller A75
Fra : heluni
Vist : 338 gange
80 point
Dato : 18-03-04 17:04

Jeg har længe tænkt mig at købe et Canon Powershot A70, men er blevet i tvivl, om jeg skal vælge det nye A75, der ikke er så forfærdelig meget dyrere. Da A75 er helt ny, har jeg ikke kunnet sammenligne anmeldelser, men jeg har læst, at der skulle være flere funktioner. Men er der nogle ting, der er dårligere? Batterikapaciteten, udløserforsinkelse, autofokus, et eller andet?

Henrik

Kommentar
Fra : Thomas_engel

Dato : 18-03-04 17:42

hey....jeg har selv et A70 og det lever helt hundrede op til prisen, det tar monster go´e billeder og det er nemt at bruge menuérne...som indeholder en ordenlig røvfuld muligheder!!!

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 80 point
Dato : 18-03-04 19:19

Hej heluni

det er et godt spørgsmål du stiller, men som du selv angiver har du ikke kunnet finde sammenligninger - det kan jeg næsten heller ikke.
Det nærmeste kan eks. være: http://www.computercity.dk/Product/compare.aspx hvor prisforskellen er kr. 200,- .
Samtidigt får du 32 MB CF kontra 16 MB. - 32 MB er meget i underkanten, men dog bedre end de 16 MB i A70.

Jeg benytter selv følgende Canon Powershot modeller: S20 m. 3,3 MB og G5 m. 5 MB. - Jeg har efterhånden udbygget til følgende kapaciteter i CF 2 x 128 MB og 1 x 256 MB.
Jeg er yderst tilfreds med Canon digital cameraer, dog er de lidt dyre med ekstratilbehør.

Nu spørger du også, om derer noget der er dårligere: Det kan jeg næppe tro - udviklingen på digital cameraer går så utroligt hurtigt og jeg har aldrig oplevet dårligere specifikationer. Der er ca. 1 år mellem de 2 modeller A70 og A75, så jeg ville ofre de få hundrede kroner ekstra.

Meget tyder på, at du kan få begge modeller væsentligt billigere end hos Computer City - men bemærk, at oftest sælges Canon via billige internet forretninger uden Dansk bruger manual. Så hvis du ikke er så stærk til Engelsk / Tysk, kan det være en god investering at købe cameraet med Dansk manual.

Godkendelse af svar
Fra : heluni

Dato : 22-03-04 13:53

Tak for svaret IBM760.