/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Enmandsfirma start!
Fra : southpole.dk
Vist : 970 gange
100 point
Dato : 18-03-04 13:32

Jeg er ved at starte et lille firma, med salg over nettet.

-Jeg har absolut ingen erfaring med moms-regnskab.
-Jeg leder efter et godt ( NEMT! og overskueligt) program til momsregnskab? Evt. et freeware program!

Nogen der kan hjælpe?

Har kigget lidt på kandu, efter lignende spørgsmål men synes ikke lige jeg kunne finde noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 13:37

Microsoft Office har et lille indbygget Small Buisness

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 18-03-04 13:38

Prøv følgende links, programmet virker meget overskuelig for dem der ikke har kendskab til tingene
http://www.revilution.dk/index2.php

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-04 13:39

Hvis det er "et meget lille" firma kan du klare det meste i et regneark.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-03-04 13:50

Hejsa
Ellers er der jo også SummaSummarum fra Stone's Software (dansk) http://www.stoneware.dk/
Direkte: http://www.summarum.dk/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : lennarts.dk

Dato : 18-03-04 13:52

SummaSummarum er gratis og kan postere op til 300 poster uden du skal betale.

Se mere på http://www.hansensit.dk/summa.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-03-04 13:54

Lennarts... tsk, tsk... læs lige mit indslag ovenfor dit

Kommentar
Fra : lennarts.dk

Dato : 18-03-04 14:01

CLAN > Så først dit indlæg efter jeg postede ;-(

Sorry....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-03-04 14:03

No problem

Kommentar
Fra : LeifHansen

Dato : 18-03-04 14:19

Tilslutter mig stonegruppen. Jeg bruger også Concorde C4, Concorde C5, Navision C5, Acapta, XLS og Financial. Stone's er gratis (op til en vis mængde poster) absolut bedste til ny virksomhed. Lidt svært at sætte op, men nemmere end de store programmer. Brug ikke Small Business selvom du skulle ha det i din Officepakke. Det opfylder ikke danske lovgivningskrav.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 14:20

Dette burde være hvad du søger: http://www.startfirma.dk/

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-03-04 14:20

southpole.dk

prøv liga at kikke på dette, vi bruger det selv i vor virksomhed, fortræffeligt program.

www.e-conomic.dk

mvh
Per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-03-04 14:22

dscoop80

du er sku da også så hurtig D-----.

Per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 14:32

Hvis jeg har forstået spørgeren rigtig - er det et spørgsmål om han overhovedet behøver noget program i første omgang.
Da det sikkert er noget helt nyt (lille omsætning) og det sikkert er et bijob, vil et regneark kunne klare dette.

Debet - Kredit - moms ind - moms ud (groft sagt)

Alt det andet har du ikke brug for før du ligesom er kommet rigtigt igang.

Så vil det helt automatisk vise sig hvad der skal bruges af programmer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-03-04 17:30

En side for selvstændige.
http://virk.dk/wps/portal/_s.155/77515

Kommentar
Fra : Missyz

Dato : 13-04-04 17:50

Har du hørt om Stellar? Det er et regnskabsprogram som næsten er genialt til både mindre og større virksomheder. det koster max 5000, og i tilfælde af en forøgelse af virksomheden på et senere tidspunkt, behøver du ikke at skifte program - Stellar har ubegrænset limit for alle typer af posteringer........

Kommentar
Fra : Missyz

Dato : 13-04-04 17:53

Rettelse: Programmet koster 4250 kr inkl. moms, og en gratis demoversion kan hentes på www.stellar.dk

Godkendelse af svar
Fra : southpole.dk

Dato : 15-04-04 15:57

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 16:07

selv tak