/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Genetablering af TCP/IP
Fra : Garibaldi
Vist : 521 gange
200 point
Dato : 18-03-04 11:53

Min far så Kontant på DR forleden og installerede Ad-aware via Spywarefri.dk. Her anbefalede man også at hente LSP-Fix hvis Ad-Aware installationen gjorde at man mistede forbindelsen til internettet. Forbindelsen forsvandt, og han brugte LSP-Fix.

Det jeg kan få ud af ham er at han via LSP-Fix fjernede noget hvor der stod TCP/IP.

Det har så vist sig at det var TDC's webspeed der ikke fungerede på det pågældende tidspunkt og ikke noget AD-Aware var skyld i.

Norton Antivirus gav en fejlmeddelelse der henviste til noget om fejl i registreringsdatabasen, men den har jeg ikke turde pille ved.

Kan jeg få genetableret dette uden at "tømme" hans PC og starte forfra?

Håber det er til at forstå

Mvh

Garibaldi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 11:57

Du kan prøve at genetablere systemet fra før fejlen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 11:59

Hvis han har xp eller win2000 eller winme, kan man gendanne data fra et tidligere tidspunkt, systemgendannelse. Prøv det fra et tidspunkt FØR der blev lavet noget med computeren.

ellebye

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 11:59

Ad-Aware burde have lavet en kopi af de slettede filer.
Dermed kan du køre processen baglæns, og så køre adaware igen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 12:01

Hvis det er en lavere version findes denne funktion ikke, og meld lige tilbage hvis det er en ældre winversion.

ellebye

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 12:02

Hej Garibaldi...

Gør følgende:

1. Gå til "Start" -> "Indstillinger" -> "Kontrolpanel" -> "Netværk..."
2. Højreklik på din forbindelse og vælg "Egenskaber"...
3. Hvis der er en protokol herinde som hedder "TCP/IP" så fjern den!
4. Genstart Maskinen, gå ind samme sted og installer den igen! (installer -> protokol -> microsoft -> TCP/IP.......)
5. Hvis protokollen ikke er der, så følg punkt 6.
6. Gå ind samme sted og installer den igen! (installer -> protokol -> microsoft -> TCP/IP.......)

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 12:03

>refi:
"og ikke noget AD-Aware var skyld i"

ellebye

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 12:08

"ellebye"
Derfor også det andet forslag først.
Men det kunne jo være noget ad-aware havde fjernet da forbindelsen ikke var der.
At det kun var nyere versioner var så til gengæld ny for mig - så tak for det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 12:11

"ellebye"
Du mente nok nyere win-version

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 12:19

>refi, næ jeg mente at hvis det var en lavere version end win ME, så skulle man gøre som cooper skrev.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 12:57

ellebye -> ... hmm lavere version? ... dette kan du da oxo gøre på win2K og XP!!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 13:27

Ved lavere versioner mener jeg win 95, 98 og 98SE, der findes gendan-funktionen ikke. Så her er man nødsaget til selv at "hente" tcp/ip frem igen.

Kommentar
Fra : Garibaldi

Dato : 18-03-04 13:43

Jeg glemte selvfølgelig at sige at han kører XP home edition - undskyld at I har spildt tid på dette.

Jeg har prøvet alle løsningsforslag, men intet har hjulpet.

Den ældste systemgendannelse jeg kunne vælge var fra d. 14/3 og der var problemet allerede til stede.

Til Cooper: jeg ved ikke om din løsning fungerer i XP, men jeg kunne ikke få lov til at slette TCP/IP protokollen

Ellers tak for jeres SUPER hurtige løsningsforslag

Garibaldi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 13:51

Har Ad-Aware ikke gemt en kopi?

Kommentar
Fra : Garibaldi

Dato : 18-03-04 14:06

Det kan godt være at Ad-Aware har gemt en kopi, men desværre kan jeg ikke se den da han har afinstalleret Ad-Aware i håb om at det ville hjælpe.

Garibaldi

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 200 point
Dato : 18-03-04 14:08

Så gør det at du simpelthen geninstallere xp, blot oveni den der ligger. Der går ikke noget tabt, men du får helt sikkert tcp/ip genetableret.

Kommentar
Fra : Garibaldi

Dato : 18-03-04 14:11

Mister man ikke indholdet af mappen dokumenter ved geninstallering af XP? Det er faktisk grunden til at jeg ikke allerede har gjort det.

Garibaldi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 14:13

Nej - du mister ingen egne filer

Kommentar
Fra : Garibaldi

Dato : 18-03-04 20:23

Han har kørt en fuld installation af XP og nu er internetforbindelsen tilbage, men alle filer i mappen dokumenter er slettet, så det var ikke helt sandt at man ikke mister noget. Der er dog ingen skade sket da jeg bad ham om at tage backup af mappen først.

Jeg ved ikke hvem jeg skal give point til, da spørgsmålet gik på at løse problemet uden at starte forfra.

Men den løsning der hjalp var den ellebye gav mig. Det var godt nok det jeg selv ville undgå, men pointene skal jo deles ud, så med fare for at blive upopulær bliver de hermed tildelt ellebye

1000 tak for hjælpen - Ros til alle for de hurtige løsningsforslag

Garibaldi

Godkendelse af svar
Fra : Garibaldi

Dato : 18-03-04 20:24

Tak for svaret ellebye.

Se mit sidste indlæg for yderligere kommentarer

Garibaldi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 20:31

Det er da beklageligt at filerne er væk, men det skyldes I har lavet en helt ny installation og det var ikke meningen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 21:49

Phu ha, ja det var da godt du tog backup.
Men det undrer mig nu alligevel. Men tidligere sagde man, at rigtige mænd ikke tager backup, så jag har efterhånden i nogle år ikke været en rigtig mand, ikke kun for tilfælde som dit, men lige så meget at en haddisk kan bryde sammen, så jeg har vænnet mig til at tage jævnlige backup af alt hvad jeg selv har lavet.

mvh
Ellebye