/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
problemer med switch - ene maskine modta~
Fra : karstenhou
Vist : 475 gange
72 point
Dato : 17-03-04 15:58

Jeg har 2 maskiner - xp
Webspeed med 2 ip adresser.
En ny switch
Den ene pc virker som den plejer.
Den anden pc ser ud til at modtage.
Alligevel ingen explorersider
Jeg bruger et 25 meter krydskabel
Nogen bud?
Hilsen Karsten

Kommentar
Fra : thuleforum

Dato : 17-03-04 16:01

Hej Karsten...

Du skal bruge et almindeligt kabel mellem switch, og PC'er'

Steffen

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 17-03-04 16:29

Hej Karsten...
Det er korrekt at du ikke skal bruge et krydskable i denne forbindelse med mindre switchen er en af dem med autopolarisation.
Grunden til at du synes at din anden PC ser ud til at modtage er at den sniffer på modpartens transmitline.
Mvh OW

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-03-04 17:02

prøv og tjek om(på den pc som ikke modtager)
din internet forbindelse>egenskaber>internet protokol (tcp/ip)>egenskaber
om den er sat til>
Hent automatisk en DNS-serveradresse
eller du har sat en DNS serveradresse ind der,ud fra de konto oplysninger
du har fået fra din internetudbyder og at din ip-adresse også forekommer/sat ind det samme sted.
Manse9933

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 17-03-04 17:14

Jeg kigger lige på det - den nye switch skulle kunne klare begge typer af kabler
Karsten

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 18-03-04 19:57

Jeg prøver igen.
Jeg har webspeed
Fra modemmet har jeg en ledning ind i switchen
Derfra et net kabel til min almindelige computer.
og derfra et krydskabel til min alternative maskinepå 1. sal
Der er grønt og gult lys i switchen på 3 kanaler.
Når jeg ser på den alternative - på netvrksforbindelser kan jeg se at den sender og modtager.
Der sker bare ikke noget på computeren
?

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 72 point
Dato : 18-03-04 21:44

Når det er webspeed der tale om og at du fået en ekstra ip til din linie
Skal du resete modemet og du skal foretage aktiveringen af dit webspeed igen på begge maskiner så skulle de køre igen
jeg kan ikke lige huske hvordan du reseter modemet men det står i den vejledning du har fået ved tdc jeg kan svagt erindre at det er noget med at holde tænd knappen nede eller er der en reset knap på modemet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-03-04 21:57

Du har den mulighed, at du fortsat kan benytte det kabel du har til første sal, selv om det er krydset.
Du skal bare have et mellemled der krydser forbindelsen, således at du krydser tilbage igen.
Der findes bl.a. et fordelerled med en han og to hun stik til RJ45, hvoraf det ene er vendt så det virker som et krydset kabel, så er det bare at sætte kablet i det hunstik der er behov for.

D.v.s. at man kan bruge et normalt kabel som et krydset kabel, når bare man bruger denne addapter med krydset mulighed.

Godkendelse af svar
Fra : karstenhou

Dato : 24-03-04 22:43

Tak for svaret poul_from.
Nu virker det