/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
købt en computer hos f.eks. Føniks-compu~
Fra : danni7
Vist : 480 gange
49 point
Dato : 17-03-04 09:46

Er der nogen der har købt en computer hos f.eks. Føniks-computer inde for det sidste år, og har problemer med deres Daytone FX5200 grafikkort???

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 17-03-04 09:54

Kan du ikke ringe til firmaet og fortælle dem om dit problem. De burde kunne hjælpe hvis det er inden for garantiperioden

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-03-04 10:39

nop ikke hos Føniks.
Rigtig dårlig service imo
der sætter jeg aldrig mine ben igen.
mvh KoL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 13:49

Hvis din komputer ikke er et år gammel er der da stadigvæk garanti på den.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-03-04 13:58

Faktisk gælder garentien på vare der har kostet over 100 kr i 2 år nu.

Kommentar
Fra : danni7

Dato : 17-03-04 15:24

til kool
hvad har oplevet siden du ikke vil komme der mere?

Kommentar
Fra : danni7

Dato : 17-03-04 15:28

ja der er stadig garanti, men jeg søger en der har haft samme problem med sit grafikkort. For hvis jeg bare sender computeren ind og kigger på den og konstatere at det er mig der har lavet en fejl, så skal jeg betale 300kr for hver halve time de har brugt på den...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 15:45

Hvordan skulle du have lavet en fejl hvis det er en ny komputer.

Har du selv sat grafikkortet i ?

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-03-04 15:53

Føniks computer vil ikke tage ansvar.
Jeg købte en intell for ca 1½ år siden. Det blev ikke overclocked. Der opstod problemer med støv og kølingen fejlede. hvilket resulterede i at alu-køleren smeltede ned over cpu'en. cpu'en gik, sammen med bundkort. Alu smælter ved omkring 600 grader. Intell's cpu'er har en indbygget "ralæ" udover bios temp control , som gør at cpu'en automatisk skulle slå fra ved ca 125 grader (som det oxo fremgår på intells HP). da alu'en var smæltet og der ingen andre varmekilder er må cpu'en have oversteget de 125 grader og dermed IKKE fungeret efter hensigten.

Jeg kom af med 350 for at de fandt fejlen. de ville ikke godtage det som en produktionsfejl eller lignende (selvom det ikke ville koste føniks noget da fejlen er på intells side). I princippet var der jo heller ikke nogen der fortalte mig at denne pc skulle rengøres hvert ½ år eller lignende.

Det koster så yderligere 100 kr. for at gå til forbrugerstyrrelsen. Men det ville kunne komme til at tage over ½ år at få sagen igennem.

Må men de er slet ikke til at tale med dernede. Jeg talte med den nesten dagligt i over en uge. Ville ikke se logikke i det. De er nogle røvere, og hvis man ikke ved en lille smugle om pc på forhånd, vil de prøve at tage r**** på dig, imo.

NB: er ikke 100% sikker på de angivet temp og priser mere - men det er deromkring

Mvh KoL

Danny7 - hvad er der galt med kortet?

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-03-04 15:54

btw - købte en samlet pc hos dem - ikke bare cpu'en

Kommentar
Fra : danni7

Dato : 21-03-04 11:29

Grafikkortet virker ikke. Når jeg spiller slukker skærmen og jeg bliver nød til at genstarte. Og det er ikke fordi pauseskærm eller skærmen er sat til. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har været ude for noget ligende med deres grafikkort?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 11:34

"danni7"

Er det ikke det problem du lige har lukket i et andet spørgsmål for 5 min siden?

Kommentar
Fra : danni7

Dato : 22-03-04 07:59

jo men jeg kom ingen steder med det...

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 22-03-04 10:16

Nu har jeg desværre ikke set din andet inlæg.
Hvad ligger din temp på cpu, når du ikke spiller? (du må meget gerne have nogle programmer kørende, men der er jo bare ikke til at se når man spiller)
og er det en Intel processor?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : squiip

Dato : 23-03-04 02:07

Jeg har hørt om flere der har lignende problemer med Føniks! Kan man ikke "rotte sig sammen" Det er åbenbart noget de gør ret ofte!