Føniks computer vil ikke tage ansvar.
Jeg købte en intell for ca 1½ år siden. Det blev ikke overclocked. Der opstod problemer med støv og kølingen fejlede. hvilket resulterede i at alu-køleren smeltede ned over cpu'en. cpu'en gik, sammen med bundkort. Alu smælter ved omkring 600 grader. Intell's cpu'er har en indbygget "ralæ" udover bios temp control , som gør at cpu'en automatisk skulle slå fra ved ca 125 grader (som det oxo fremgår på intells HP). da alu'en var smæltet og der ingen andre varmekilder er må cpu'en have oversteget de 125 grader og dermed IKKE fungeret efter hensigten.
Jeg kom af med 350 for at de fandt fejlen. de ville ikke godtage det som en produktionsfejl eller lignende (selvom det ikke ville koste føniks noget da fejlen er på intells side). I princippet var der jo heller ikke nogen der fortalte mig at denne pc skulle rengøres hvert ½ år eller lignende.
Det koster så yderligere 100 kr. for at gå til forbrugerstyrrelsen. Men det ville kunne komme til at tage over ½ år at få sagen igennem.
Må men de er slet ikke til at tale med dernede. Jeg talte med den nesten dagligt i over en uge. Ville ikke se logikke i det. De er nogle røvere, og hvis man ikke ved en lille smugle om pc på forhånd, vil de prøve at tage r**** på dig, imo.
NB: er ikke 100% sikker på de angivet temp og priser mere - men det er deromkring
Mvh KoL
Danny7 - hvad er der galt med kortet?