/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel zafira 2,0 di
Fra : hr_laursen
Vist : 2159 gange
20 point
Dato : 17-03-04 00:38

er der ikke en der kan hjælpe mig,jeg har lige lavet eftersyn på min zafira,men efter et par tusinde km er der et icon på instrumentb.der lyser INSP når man sætter tænding på,manualen siger at der skal laves eftersyn inde for 500 km,men da det er lavet vil jeg gerne vide om man selv kan resætte den kontrol eller om det er nødvendigt.
jeg har købt bilen for ca 3 md siden og har ikke haft meget tid til at sætte mig ind i det tekniske,er selv mek,da det er min kone der kører i den med alle ungerne.på forhånd tak (Jan)
hr_laursen@hotmail.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 00:43

Hvis det er en helt ny bil kan du få forhandleren til at nulstille den.
Er det en brugt har de åbenbart ikke nulstillet den ved sidste eftersyn eller eftersynet er ikke lavet af opel.
Hvis lyset går ud når den er startet er det blot en kontrol af at lampen virker.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 20 point
Dato : 17-03-04 10:47

Hvis den lige har været til inspection, så få Opel til at nulstille din insp gratis, den service skal de yde.
Ellers tager de normaltvis 125,- excl moms for at læse koder.

Hvis det skulle være en motorfejlså få Opel til at aflæse fejlen og evt. rette den. Det kan være alt lige fra en lille banal ting til noget mere træls.

Du skal bruge en OBDCII computer til at læse og nulstille fejl på en Opel. Du kan læse dine fejl koder ved at kortslutte ben 8 & 9 i din OBDCII port og så aflæse "blinkene" INSP lampen.

http://www.tcmcat.com/ingles/air.htm
Jeg kan ikke huske det, men hvis 2 af benene bliver kortsluttet, mens batt. fjernes, bliver din service lampe nulstillet. Men jeg kan ikke huske hvilke ben det er ?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 17-03-04 10:50

OBDCII = OBDII

Kommentar
Fra : skaaning

Dato : 11-04-04 19:04

mener også at du selv kan nulstille den ved at holde knappen inde til triptælleren og så sætte tænding på, hvorefter den nulstiller sig selv efter et stykke tid. derefter tænding af. hvis det er muligt står det nok i din manual

Godkendelse af svar
Fra : hr_laursen

Dato : 12-04-04 20:54

Tak for svaret thulin.