/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Hjelp til trening TAKK ;-)
Fra : anonymm
Vist : 354 gange
19 point
Dato : 15-03-04 20:46

Hei,
Jeg har ikke så vanskelig spørsmål.
Spørsmålet er:
Jeg har fri fra trening på lørdag og søndag fordi da får jeg ikke trent i det hele tatt så jeg kan da trene fra mandag til fredag, når burde jeg trene?(trene fra man - fre) (trene annen ver dag) eller viss dere har noe bedre ide.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-03-04 20:48

Hvor langt tid har du trænet?
Og er det bodybuilding/styrketræning?

Mordex.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-03-04 20:49

Jo det er meget vanskeligt at svare på.
Din kondition og formålet med treningen
må jo afgøre hvad du skal.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-03-04 22:58

Mit forslag:
Træning Mandag - Onsdag - Fredag så kroppen kan få en hvilepause.
Men det kommer da an på hvilken slags træning og hvor hård den er.
Emesen.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-03-04 23:00

>>emesen
Hvad så hvis man har trænet i et par år, og træner bodybuilding??

Er det så stadig man-ons-fredag?

Mordex.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-03-04 23:07

Hvis man har fulgt et træningsprogram i et par år (bodybilding) så stilles der ikke dette "løse" spørgsmål, for så kendes træningsforløbet/betingelserne af brugeren.
Emesen.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-03-04 23:13

>>anonymm
Lad os sige det sådan:
Er du nybegynder, og har du trænet under 6 mdr., kan du nøjes med at træne 2 gange om ugen, f.eks. mandag og torsdag, hvor du kører hele kroppen igennem.
Har du trænet mellem 6 og 18 mdr., kan du træne tre gange om ugen, hvor kroppen er delt i tre.
Har du trænet over halvandet år, skal du træne minimum fire gange om ugen for at få fuldt udbytte af træningen, så musklerne kan vokse.
Frem for alt, vil jeg foreslå dig at træne mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Onsdag og weekenden er hviledage. Kroppen skal deles op i fire dele så du træner noget andet hver dag.

Vil du vide mere, skriver du bare…….

Mordex.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 15-03-04 23:25

Takk til alle dere som brydde seg om spørsmålet.
Jeg har trent i ca 3 månder, planen er at jeg ikke hele kroppen men trener delt, det vil si at viss jeg tar bic og bryst så tar jeg tris og rygg den andre dagen og den tredje tar jeg skuldere,mage og bein.
Jeg vil oppnå muskelvekst(muskel masse)
Et spørmål til hvo mange rep set burde jeg ta?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-03-04 13:32

Skal du have masse, skal du ned på ca 6 (5-7) reps.
Derudover skal du træne triceps sammen med bryst, og biceps sammen med ryg.
Start med bryst, og når du er færdig er tricepsen godt varmet op, og du kan træne den.
Det samme med ryg, start med ryg, og kør biceps derefter.

Det er lidt for tidligt for dig at dele kroppen, men hvis du har det fint med det selv, er det ok.

Husk at spise godt med proteiner og kulhydrater.

Mordex.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 16-03-04 20:18

Takk for svaret,men hvor mange dager skal jeg trene i uken når jeg tar fri på lørdag og søndag.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-03-04 20:28

Træn mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Dvs. 4 dage om ugen. Så går det nok.

Mordex.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 16-03-04 20:35

Takk for svaret Mordex,
Jeg vil gi deg fullt skår men siste spørsmål til deg for å gi deg fult det er:
Hva burde jeg spise før trening og hvor mange timer før og hva burde jeg spise etter og hvor mange timer etter.
Jeg pleier å spise noen brødskiver time før treningen etter treningen drikker jeg protein pulver ca 5-10 min etter trening så kommer jeg hjemm og spiser vanlig mat.
Har du en bedre måte..........

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 19 point
Dato : 16-03-04 21:05

Jeg vil anbefale dig at læse denne artikel http://www.madogsundhed.dk/15_artikler/a0000205.htm
Der er nogle gode råd om kosten og træningen.
Er der noget du ikke forstår, eller vil have uddybet skal du bare sige til, så vil jeg prøve på at forklare det så godt jeg kan

Mordex.

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 16-03-04 22:12

   Takk for svaret setter pris på det lykke til videre

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-03-04 22:15

Held og lykke med træningen.
Er der mere du vil vide i fremtiden, skriver du bare.

Mordex.