/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
hvordan ?? Brugernavn og adgangskode
Fra : jesper_m_h
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 15-03-04 15:24

Jeg er ved at lave en hjemmeside og den indeholder nogle sider som jeg gerne vil beskytte med brugernavn og adgangskode,
Så er det lige HVORDAN gør man det nemmest ??=??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-04 15:38

Du kan sætte et javascript ind, her er link til nogle stykker
http://javascriptkit.com/script/cutindex6.shtml

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 15-03-04 16:00

Hvad type webserver skal din side ligge på?
For er det en apache server vil jeg anbefale at anvende .htaccess
Det er bundsolidt plus at dine password bliver krypteret og du kan gruppere adgangen til dine sider.

her er linket til hvordan du anvende .htaccess Her kan du også samtidig kontrollere om din webserver er en apache server

www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccessintro/htaccessintro.html

Det er rigtigt at du kan anvende javascript men sikkerheden er ikke så stor som på .htaccess

God fornøjelse!!

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 15-03-04 16:07

Jeg har downloadet et program til windows der hedder apache, men nu bliver jeg i tvivel findes apache til windows eller er det en unix ting kun

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 15-03-04 16:11

Apace er både til Unix og Windows... Og det er verdens bedste webserver!!!
Fedt du bruger den, så kan jeg igen varmt anbefale brugen af .htaccess...

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 15-03-04 16:11

undskyld stavefejlen.... APACHE!!

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 15-03-04 16:47

Fint med det der java til min side der ligger hos en host lige i øjeblikket, jeg skal have min apache til at virke før den kommer online hjemme fra.
MEN hvordan tilføjer man java til en web side jeg har søgt i frontpage 2000 men kan ikke finde noget
jeg er som det fremgård ikke nogen ørn ud i html kodning men jeg prøver

Jesper

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-04 17:24

Hvis det er de links jeg har skrevet tidligere, så skal du kopiere det ind i mellem dine BODY tags i din HTML kode.

I Frontpage vælger du bare HTML fanen så vil du kunne se HTML koden, og du skal selvfølgelig rette scriptet til så det er dine koder der kommer ind. Her er siden med et simpelt script

Kode
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>
<script language="javascript">
<!--//
/*This Script allows people to enter by using a form that asks for a
UserID and Password*/
function pasuser(form) {
if (form.id.value=="DitBrugerID") {
if (form.pass.value=="DitPasword") {
location="HENTdinSIDE"
} else {
alert("Invalid Password")
}
} else { alert("Invalid UserID")
}
//-->
</script>

<center>
<table bgcolor="white" cellpadding="12" border="1">
<tr><td colspan="2"><center><h1><i><b>Login
Area</b></i></h1></center></td></tr>
<tr><td><h1><i><b>UserID:</b></i></h1></td><td><form name="login"><input
name="id" type="text"></td></tr>
<tr><td><h1><i><b>Password:</b></i></h1></td><td><input name="pass"
type="password"></td></tr>
<tr><td><center><input type="button" value="Login"
onClick="pasuser(this.form)"></center></td><td><center><br><input
type="Reset"></form></td></tr></table></center>
</body>

</html>

//bentjuul

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 15-03-04 17:25

Javascript består for det meste af 2 dele. Den ene del af scriptet skal du lige i din <head> del af dit html dokument og den anden del skal du ligge i din <body>, på den sidde hvor du nu ønsker at passwordet skal være....

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 15-03-04 17:27

Undskyld nu er det mig der sover..... Det er rigtigt som bentjuul skriver det

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 15-03-04 20:49

jojojo det virker på min hjemme side det er sk... godt.
Men kan man oprette flere brugerenavne og passwords så man kan give flere adgang uden samme navn og password går igen,
Kan man lave lister med adgangskoder og lister med password og så bruge dem til at validere "brugere".

er det også muligt at de brugere kan uploade direkte i en explorer uden om den der ftp fidus.

jeg ved godt at det er mange ting på en gang men jeg håber at det går.

en nesten glad mand
jesper

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-04 21:15

Godt du fik det til at virke og dit spørgsmål er løst.
Du kan sagtens finde script hvor du kan have flere brugere og nu har du jo fod på det.
Men hvis det er til den samme side at alle skal ind på, behøves der jo kun et password og brugernavn.
Det vil ikke være muligt at uploade til dit site, så længe du ikke har din egen server, medmindre at de øvrige brugere får dit brugernavn og password til din hjemmeside.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 15-03-04 21:29

Fint nok bentjuul
Det med upload er grunden til at jeg har brug for flere brugernavne og passwords.
men at de skal have adgang til hjemmesiden som helhed er jeg ikke så vil med, det vil jeg helst undgå

kinder du nogle link til steder hvor man kan finde scripts til at "låne lidt fra" i stil med det første link du kom med.

det hjalp meget

jesper

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-04 21:55

Men når du får din egen server, vil det være muligt at oploade til din hjemmeside.

Dette har flere password og kan udvides efter behov, men ingen brugernavne.
http://javascriptkit.com/script/cut167.shtml
og her er et der har flere brugernavne og password.
http://www.hotscripts.com/Java/Applets/User_Authentication/index.html

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-04 22:14

Her er en anden side http://www.viewsource.dk/default.asp en glimrende side med både script og java applets. Når du kommer ind på siden kan søge på ordet "password" og det kan du gøre både under javascript og java applet og du vil få flere muligheder.

Så tror jeg du har rigeligt til de næste mange dage.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 16-03-04 10:17

hvis du er helt forvirret stadig så prøv:

www.hotscripts.com
www.script.dk

Mvh. Cooper

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 16-03-04 20:44

Hej Jesper
Jeg håber du kunne bruge mine links, mangler ligesom lidt tilbagemelding fra dig, men jeg betragter spørgsmålet som løst.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 16-03-04 22:28

jo jo
Bentjuul

Jeg skulle lige kikke lidt på det og det er den vej jeg skal men det bliver nok først regtigt godt når jeg for min web server op at køre men
ind til videre har du hjulpet meget med at få løst mit lille proble så du skal have mange tak.
Jeg vender nok tilbage med mere om det samme.

Venligst
Jesper (lepic.dk)

Godkendelse af svar
Fra : jesper_m_h

Dato : 16-03-04 22:29

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-04 22:42

Selv tak, du skal være velkommen Jesper til at vende tilbage.