/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO hot 50 kobling
Fra : korn100
Vist : 2195 gange
50 point
Dato : 15-03-04 09:52

Hej der sidder en begrænsing i koblingen på en hot 50. jeg ved at det man skal haver er noget fra en big max! men hvilken del er det? hvor kan man købe den henne! kan kun finde en komplet kobling og den er sku for dyr!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 10:07

Hej der sidder ikke en begrænsning i koblingen men i variatoren på en pgo
http://pgo.dondata.dk/Guides/Afmontering_Af_Variator.html
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 10:13

Nå jeg må åbenbart trække mine ord tilbage Men det jeg sagde har jeg ellers lært her meeen http://www.scooter-racing.dk/hot50.htm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-03-04 16:31

Hot 50
1. = Gliderøret ved variomaticen. (brug et fra en Big Max)
2. = Et blindrør på udstødning.
3. = Røret ved trykfjederen (koblingen) (brug et fra en Big Max)
4. = Topstykket (brug et fra en Big Max)

Røret ved trykfjederen er et fjederstyr, du kan vælge at skære 9mm af den lige del, eller købe et fra big max til 49kr hos thansen
http://www.thansen.dk/product.asp?c=222723245&n=905258702&pn=282590713

Fjederstyret er en koblingsbegrænser, forstået på den måde, at koblingen jo hverken får knallerten til at køre stærkere eller hurtigere, men bestemmer lidt hvor meget acceleration du kan få, og set på den måde kan du få lidt mere "riv" i dyret, ved at sætte en i fra en 45 km scooter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Leif333

Dato : 15-03-04 22:42

Der er jo en grund til at der skal saves 9mm af fjederstyret eller sættes en i fra big max
i prncippet er det en begrændsning som i vario i vario bevirker begrændsningen at remskiverne ikke kan gå helt sammen mens begrænsningen i fjederstyret (i koblingen) bevirker at remskiverne ikke kan komme langt nok fra hinanden.
begge dele bevirker at scooteren ikke kan geare helt op altså komme i højeste gear.
så det har intet med accelerationen at gøre.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 15-03-04 22:44

Ja, det kan godt være du har ret, leif, så den får et højere gear, men i alle tilfælde, skal den saves/skiftes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 16-03-04 15:01

Hejsa...
Det kommer helt an på hvor gammel din hot50 er..I de nye er der ingen fjederstyr i koblingen..Den har de fjernet..Men i de gamle er der en dvs før år 2000...
Ellers er der en ring på gliderøret i varion...Man behøver ikke noget specielt værktøj til og tage møtrikken af varion...du skal bruge en svensknøgle nr 14 og en flad skruetrækker..Der sidder så et tandhjul helt inde bag som du kan se og der stikker du skruetrækkeren ind indtil du kan mærke den får fat og så har du sat varion i spind..så skal du bare skrue mod uret for og få den løsnet...det samme gør du når du sætter den på igen..
Ellers er der et i topstykket og sæt et 45 topstykke på..koster 250kr..og så er der et blindrør i udstødningen..inten kan du købe en ny til en 45 eller save blindrøret af og få svejset en studs på..skal dælme være tæt..
Men når man har fjernet begrænsningerne er optrækket tit ikke så godt på en hot 50...Så sæt nogle andre varioruller i på 6,5gr, så skulle den gerne køre 60-75km med et godt optræk..

Har nemlig selv en fra år 2001...

Hilsen Tigeren

Kommentar
Fra : Min_skat

Dato : 21-03-04 13:34

HeY... Du kan tage ind til Thansen og købe en: http://www.thansen.dk/product.asp?c=222723245&n=905258702&pn=282590713
For at komme ind og få den af skal du bare ---->En nem og hurtig måde at få koblingen af på. kan du gøre ved at tage en 22 nøgle som du sætter på baghjulet, og en 14 top nøgle på koblingen. og så bruger du bare dine muskler ;) og vups så er koblingen løs. brug samme måde når du skal ha den på igen..

Håber det hjælper!!!

Godkendelse af svar
Fra : korn100

Dato : 22-03-04 08:35

Tak for svaret pallebhansen.