/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HJÆÆLP med Puch Grand Prix...!
Fra : kalleq
Vist : 653 gange
80 point
Dato : 14-03-04 16:31

hvad skal jeg gøre når min Puch Grand Prix bevæger sig fremad når man træder på kickstarteren? (har måske en mistanke om at gearet har sat sig fast)

Hvad foreslår I at jeg gør?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 16:34

Kan du ikke koble ud og sætte i frigear ???

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-03-04 16:34

Har du prøvet at koble ud når du træder på din kikstarter ?
ER du sikker på at den står i frigear?
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 16:35

Afbrændt kobling
eller
Aktiver kobling
eller
Sæt i frigear.

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 14-03-04 16:36

Der er ingen tvivl om at den står i gear. så hvis du ikke kan finde frigearet, så er der den tunge gang med at "flække" motoren så man kommer ind til Gearet for at finde fejlen....

Tempra

Accepteret svar
Fra : tempra

Modtaget 90 point
Dato : 14-03-04 16:39

Hvis gearet sidder fast så burde Gearskifteren også sidde fast eller yde for meget modstand end normalt..

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-03-04 17:15

nej, jeg kan ikke koble ud og sætte den i frigear. Hvad skal jeg gøre når gearet sidder fast?

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 14-03-04 17:25

Som jeg sagde før "flække" motoren så man kommer ind til gearet... Der noget der er kommet i klemme, Måske er gearskifter gaflen gået i stykker. svært at sige før den er skildt ad

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-04 17:49

Du skal løfte gearpedalen et lille klik opad, den smutter let forbi frigear, der er ikke andet for en geare op og ned, indtil du finder frigearet.
Det er ikke en decideret fejl, men man skal lære at skifte på modellen, dog kan den godt være slidt lidt i låsen til frigearet, men jeg er sikker på du kan finde frigearet, hvis du forsøger med lidt forsiktighed.
http://www.puch-tomos.webbyen.dk/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 17-03-04 08:22

Hvis dine lejer i motoren er rustet fast kan dette godt gøre problemet... det har jeg været ude for på min Suzuki Samurai dm50

Godkendelse af svar
Fra : kalleq

Dato : 17-03-04 17:08

Tak for svaret tempra.