/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hvordan finder jeg min søster?
Fra : lineholm
Vist : 1375 gange
40 point
Dato : 14-03-04 08:16

min mor er lige død.. efter min mors død får jeg af vide at, jeg har endnu en søster, der blev bortadopteret ved fødslen. pigen er født enten d. 10 maj eller d. 18 maj 1966 i Roskilde - mere ved jeg ikke om hende. Min mors efternavn har været Thomsen på daværende tidspunkt. Kan jeg finde hende? og hvordan?

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-03-04 08:51

Prøv at henvende dig til civilretsdirektoratet:
http://www.civildir.dk

Hvor har du oplysningen om den bortadopteree søster og hendes fødselsdato og sted?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-03-04 09:14
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-03-04 09:16

PS privatdetektiverne kan for tiden ikke påtage sig mere arbejde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-03-04 11:30

Du kan henvende dig til folkeregisteret i din egen kommune.
De kan oplyse dig om dine muligheder og hvad du skal kunne
dokumentere.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 14-03-04 16:35

Hvis du ved hvor hun er født, kan du prøve at henvende dig til præsten i sognet.

Lis

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 40 point
Dato : 14-03-04 16:49

Her er en adresse til statens arkiv hvor du kan se hvad du kan gøre for at finde oplysninger om din søster, samtidig en adresse til hvor du kan efterlyse gamle venner og din søster.
senta
http://www.sa.dk/lav/brugearkivet/adoption.htm

http://www.gamle-venner.dk/default.asp?mode=list_annoncer&kat_id=3

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 16-03-04 23:55

hej lineholm
prøv at kontakte foreningen Stamtræet, de hjælper med spørgsmål af din art. På nettet fandt jeg denne kontaktperson til Stamtræet: Lillian Molin, Frederiksberg tlf. 38 86 05 74. Du kan også selv gå ind på søgemaskinen Google og søge Stamtræet.
jeg ønsker dig al mulig held og lykke med din søgning.
mvh.
ahtn

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 16-04-04 22:56

hej lineholm
hvorfor lukker du ikke dit spørgsmål - har du ikke fået de svar du ønsker ???
det har jo trods alt stået her en måned nu.
mvh ahtn

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 16-04-04 23:22

Hej Line
Jeg synes ikke du skal lukke det, det kunne jo være der dukkede andre guldkorn op nu det er bragt på banen igen

Men hvis du har fået løst problemet vil det være Ok at lukke.

Lis

Godkendelse af svar
Fra : lineholm

Dato : 18-04-04 11:32

Tak for svaret senta.