/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
ung pige i huset
Fra : Elli
Vist : 2981 gange
100 point
Dato : 30-04-02 22:27

er der nogen der kan svare på, hvor man kan få noget at vide om, hvad lønnen er til ung pige i huset,
og hvor mange timer de arbejder.
Er der et sted nettet man kan finde det?

Kommentar
Fra : KImA

Dato : 01-05-02 09:03

Jeg er enig med kjeldgaard - det kan vidst ikke findes bedre.
mvh KimA

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 01-05-02 14:09

Hej
Du kan også gå på kommunen og forhøre dig.
Jeg har selv været Ung Pige I Huset på 2 dejlige tøser.
De fik tilskud gennem kommunen.
Jeg ved ikke hvor meget de fik i tilskud, men derefter kan du jo bestemme hvor meget du vil betale.
Jeg fik 6000 kr md.ialt, derud af skulle jeg jo så betale skat, ATP & AM-bidrag.
Jeg afskrev mine feriepenge, ellers kunne det ikke løbe rundt for mig.
Men det hele kommer jo også an på, om du vil have en under 18 eller over.

Håber det var en hjælp.

MVH Nuserpigen

Kommentar
Fra : Elli

Dato : 06-05-02 20:31

Jeg har været inde på "ung pige i huset" men jeg synes ikke jeg fik noget der passede mig

Kommentar
Fra : Elli

Dato : 06-05-02 20:31

Jeg har været inde på "ung pige i huset" men jeg synes ikke jeg fik noget der passede mig

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 09-05-02 15:14

Der er jo ingen krav til hvad de skal aflønne dig med, du kan få alt fra 10kr til en million (så skal det nok være en sheik).

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 10-05-02 21:04

Hvad er det du forventer? En overenskomst? Og hvor i verdnen snakker vi om?

Accepteret svar
Fra : kjeldgaard

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-02 17:40

hej Elli,

jeg kunne se, at du stadig ikke har fået noget svar. Jeg kom til at tænke på jobzonen.dk og søgte med søgeordet "ung pige" - jeg ved ikke om det virker på denne måde, men du kan jo prøve at klik ind på den side jeg fik ud af det:

http://www.jp.jobzonen.dk/soegjob/resultat%3Astilling%3Aung%20pige%20

Hvis ikke det virker kan du jo selv prøve dig frem. Der er flere stillingsopslag, hvor der kan ringes for yderligere oplysninger. Prøv at ringe og hør på mulighederne.
Jeg talte med en bekendt for efterhånden lan tid siden, som overvejede ung pige i huset. Jeg mener at huske, at de regnede med at aflønne med noget der lignede 5.000 kr. plus kost og logi. Men der var vist noget tilskud fra kommunen oveni - børnepasningsydelse eller lignende. Jeg aner ikke om der stadig er kommuner, der giver denne ydelse. Ellers var det måske værd at undersøge? Motivationen for af aflønne godt er nok større i disse kommuner.

Og for din egen skyld: sørg nu for at få nogle ordentlige aftaler vedr. løn, fridage, arbejdstid o.s.v. Det er bare surt, hvis disse "kedelige" detaljer smutter i starten, for så ryger arbejdsforholdet som regel, fordi begge parter føler sig snydt.

Held og lykke med søgningen.

m.v.h. kjeldgaard

Kommentar
Fra : Fovig

Dato : 05-08-02 11:41

Der er en organisation, som rådgiver aupair piger måske var det noget, ellers retter du henvendelse til Kvindelig Arbejderforbund og forhører dig.

Jeg har haft ung pige i huset, og hun viste mig breve fra penge organisationer og med baggrund heri blev vi enige om løn og andre vilkår.

Håber du får en god tid.

Kommentar
Fra : berit1966

Dato : 21-05-03 23:48

Vi overvejer at ansætte en ung pige i huset til at passe vore 2 piger på 2 og 3 år, det er meningen at børnene skal går i skovbørnehave hver formiddag ca. 4 - 5 timer, men vi er meget usikre på hvormeget vi skal aflønne en ung pige med, og om det vil være muligt at have hende i huset fra f.eks. kl. 8.00 til kl. 16.30???

Kommentar
Fra : KarinThomsen

Dato : 22-05-03 12:46

Hej... Jeg arbejder som ung pige i huset og har hørt at der er forskel på om man er au pair eller ung pige i huset, som au pair må man kun arbejde 6 timer om dagen, men hvad gælder så når man er ung pige i huset ? Jeg har fået at vide at der gælder andre regler, når man er ung pige i huset.

Kommentar
Fra : HenrietteDanielsen

Dato : 13-08-03 18:05

Hej alle sammen....jeg har læst lidt om hvad i skriver om..., er der nogle af jer, som kender nogle gode steder man kan henvende sig, hvis man skal find en ung pige til huset??

Kommentar
Fra : Elli

Dato : 13-08-03 22:34

Der er side på nettet der hedder spørg Alex. Men for at få det bedste ud af året, så få papir på løn, arbejdstid og en arbejdsplan. Samt du skal huske at skrive dine time ned i kalender eller lignene.