/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.BIN og DEVIANCE
Fra : metalfaust
Vist : 403 gange
210 point
Dato : 13-03-04 19:39

Jeg har et PC-spil (pakket i Winrar) og som indeholder en .bin-fil på ca. 250MB, en .cue-fil på 1MB og en såkaldt SFV-fil på 1MB. Titlen på filerne er desuden tilføjet 'DEVIANCE'. Problemet for mit vedkommende er at jeg v.h.a. DAEMON er i stand til at lave et virtuelt CD-rom drev og åbne samt installere .bin-filen derfra, men ikke køre den. Får bare meldingen at den korrekte cd ikke er i drevet. Har desuden prøvet at brænde indholdet af .bin-filen over på en cd så cd'en efterfølgende indeholder al info såsom install og setup, men ligemeget hjælper det - kan ikke indlæse spillet. Hvorfor?

Kommentar
Fra : clan30

Dato : 13-03-04 20:45

Er der ikke en mappe som hedder DEVIANCE eller crack på cd'en, i mappen er der en fil som du skal kopier ind i mappen hvor spillet ligger på din pc'er
Hvis ikke så skal du finde en på nettet du kan se på denne her side.

http://www.gamecopyworld.com

Hvad hedder spillet

Clan30

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-03-04 20:48

Der er simpelthen filer der ikke er kommet med ved pakningen af filerne.
Det kan eventuelt være skjulte filer, men mere sandsynligt filer der evt. lægger sig reg.sys. ved originalspillet som ikke er kommet med.

Beklageligt nok kommer du desværre ikke til at kunne spille spillet før du har original cd-rommen.

Hvis vi antager at du har fået den legalt, skal du bede om en clonet cd fra vedkommende du har fået spillet fra, så er der måske større muligheder.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-03-04 20:51

Som clan30 anfører er det bestemt heller ikke altid muligt at få et spil til at fungere, selv om man får en crack.

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 13-03-04 21:17

til clan30: spillet hedder championship manager 2003-2004, og som du siger der findes en mappe som hedder deviance. Men denne mappe kommer jo først frem når jeg har åbnet .bin-filen så jeg kan ikke se hvad det skule hjælpe at kopiere den...

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 13-03-04 21:52

Til Ellebye: Det virker bare en smule sært at jeg kan 'pakke' filen ud, og installere det ved hjælp af DAEMON for så at konstatere at min pc kræver cd selvom denne i princippet burde være kopieret

Kommentar
Fra : clan30

Dato : 13-03-04 21:56

Er det når du skal installere eller når du skal til at spille at den kommer den besked >den korrekte cd ikke er i drevet<. !!!!!!

Clan30

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 13-03-04 22:03

når jeg skal til at spille

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 210 point
Dato : 13-03-04 22:06

>metalfaust

Nej egentlig ikke. Det er jo producentens måde at forhindre illegale kopier at fungere.

Men som jeg skrev, hvis du kan få vedkommende du har fået spillet fra, til at lave en clonet cd, vil jeg tro den virker.

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 13-03-04 22:07

Tak for svaret ellebye.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-03-04 22:09

Jeg er ked af det, men vi gør alt hvad vi kan for at hjælpe, men til tider må vi med skuffelse sige at noget desværre ikke kan lade sig gøre.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : smut

Dato : 13-03-04 22:51

det er forde du ikke har cracket det endnu du skal åbne den fil der hedder deviance der må være et crack du skal bruge jeg plejer ikke og have problemer med filer med "efternavnet" deviance

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 15-03-04 20:30

JEg synes bare at det er besynderligt at filen eksisterer blandt flere af EMule, EDonkey, DC++ osv.'s brugere og at jeg tilmed kan installere spillet vha. setup.exe...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-03-04 21:03

Nu er jeg dog stoppet med at bevæge mig rundt disse steder, men somme tider skal man downloade cracken selvstændigt i forhold til selve spillet, eller hvis der er tale om andre programmer.
Der er også producenter der med vilje lægge ej brugbare programmer/musik/film ud på samme steder, blot for at genere de der downloader derfra, så har man måske brugt 1-2 timer med at downloade "katten i sækken".
Vi ved godt det er ulovligt at downloade fra disse steder, men risikoen for at det bliver opdaget er yderst minimal, så derfor eksisterer disse "dummy" filer.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-03-04 21:05

Skal lige tilføje, at der er faldet dom i usa, at selve stedet kazaa ikke er ulovligt, hvilket også gælder de andre steder, men at det er ulovlig at downloade det meste.

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 15-03-04 22:35

Som anført tidligere kunne det være svaret at spillet ikkke virker/kræver cd pga. at jeg ikke har den rigtige crack. Har imidlertid fundet et crack som tillader mig at starte et spil op men til slut aborter den handlingen således at et spil ikke starter op. Jeg har fundet ikke færre end 7 cracks men i flere af tilfældene får jeg meddelelsen at en fil msvcr71.dll ikke blev fundet. I andre tilfælde kan jeg som nævnt opstaret et spil, men aborter i sidste ende. Jeg er overbevist om at spillet virker.