/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
MGK-niveau.
Fra : zupermig
Vist : 456 gange
200 point
Dato : 11-03-04 17:14

Hvilke numre vil I foreslå mig at vælge, helst inden for stilgenren bluesrock. ( Eller ca. Led Zeppelin, Janis Joplin, Kira and the kindred spirits, Jimi Hendrix. )

Kom med så mange forslag som muligt!

PÅ forhånd tak...

Kommentar
Fra : Heiberg

Dato : 12-03-04 18:34

hey jeg går udfra at de numre du skal bruge er i forbindelse med optagelse på mgk....
for at vælge fra listen ville jeg forslå....

-Stevie ray vaughan (eller Steve Vai) udgaven af Little Wing med Hendrix... en sang der indeholder alle mulige forskellige komponenter og rytmebreaks.....

-Led Zeppelin med "what is and what never should be" et virkeligt fedt nummer med fedt solo....

held og lykke...

MVH Heiberg

Kommentar
Fra : AarhusGF

Dato : 13-03-04 10:31

Purple Haze...

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 13-03-04 13:59

hmmm....har selv været den tur igennem for 10 år siden....der er jo desværre ufatteligt mange guitarister og derfor mange om budet..og derfor er det vigtigste for dig ikke at vælge nogle teknisk svære/umulige numre, men at virke selvsikker og seriøs....du skal præsentere dig selv og de numre du vil spille uden at have gelé i knæene, og helst vælge nogle numre du kan overskue....selv i søvne...og vælg nogle forskellige stilarter.....det vigtigste er at vise overblik i sammenspillet med de musikere du vælger at spille med, samt vise at du har "tonal intelligens" i dine improvisationer, altså ikke spille syret bare for at blære sig........jeg kom først ind i andet forsøg fordi jeg havde travlt med at fyre den af og spille hurtigt.....og det er uvæsentligt i den sammenhæng....teknik kan alle lære, men ikke musikalitet...så det er det du skal overbevise dem om at du har.... held og lykke med det...... vh Claus

Kommentar
Fra : Sara_P

Dato : 31-03-04 20:47

Alt indenfor Kira and the Kindred Spirits guldkorn!