/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
edonkey og firewall
Fra : notatoy
Vist : 369 gange
100 point
Dato : 11-03-04 15:30

Er ved at installere edonkey og når jeg søger efter noget skrives der:
We have detected a firewall blocking internet trafic. Vidste faktisk ikke jeg havde en firewall. Hvordan kommer jeg til at kunne søge og ikke mindst hente fra edonkey?

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 11-03-04 16:36

Hej
jeg formoder du køre XP, højre klik på netværkssteder -> egenskaber -> åben lan forbindelse -> avanceret, fjern evt flueben i firewall.

2243 // claus

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 11-03-04 18:05

Du har ret Claus, jeg har XP, og det er garenteret et kanon tip, men hvor finder jeg "netværkssteder". Glemte vist at fortælle at jeg er dum som en dør når det gælder pc.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 11-03-04 18:12

hej

På dit skrivebord, eller i kontrolpanel, der kaldes den bare netværksforbindelser

2243 // claus

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 16-03-04 12:29

Gå til "Start" -> "Indstilinger" -> "Netværkssteder" ..........

/Cooper

Kommentar
Fra : dk_spillemand

Dato : 03-04-04 13:40

Problemet er IKKE XP`s indbyggede firewall..FJERN IKKE DEN.

Dette problem opstår som regel med TDC kabelmodem ( oncable ) eller bolignet

Dit problem har ikke noget med en firewall som du har installeret, men derimod din internet udbyder som standard har lukket for de porte som e-donkey benytter. Du har flere muligheder for at løse dette..1. under edonkeys indstillinger kan du definere hvilke porte edonkey skal benytte for at få adgang til internettet, dette kan du selvfølgelig kun gøre hvis du ved hvilke der er åbne. ( brug en portscanner til at finde ud af dette ) Som regel er port 25 åben, da denne benyttes af de fleste mailprogrammer. For at se om operationen er lykkes kan du se i nederste venstre hjørne i edonkey om der står open eller firewalled, hvis der står firewalled, vil du få svært ved at modtage filer via edonkey.
2. En anden om meget nemmere måde er at skifte din edonkey ud med emule, som er også er et program som edonkey ( de kører på samme netværk ) og er stort set opbygget på samme måde, dette kan desuden fåes på dansk http://www.emule-project.net/ med emule er dit problem med firewall løst..så simpelt er det god fornøjelse