/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
hacking af tcp/ip
Fra : shjak
Vist : 446 gange
44 point
Dato : 28-04-02 19:13

jeg er bag et firewall men kan se jeg bliver hacket. jeg kan se deres tcp/ip adr. hvordan finder jeg ud af hvem det er. for jeg kunne godt tænke mig og spamme dem.

Kommentar
Fra : fjorbak

Dato : 28-04-02 20:01

Jeg vil foreslå at du bare føgler udviklingen og at dine data ikke ødelægges, og gør dig opmærksom på at fordi andre forsøger at ødelægge/prøve at ødelægge noget for andre er det ikke en pligt at straks lave de samme skandale spamming.

Desuden hvis du har en dynamisk TCP/IP adresse er du lidt mere sikker, jeg har ikke selv været udsat for noget med en dynamisk, iøvrigt har du er firewall så brug den, din modpart har måske også en dynamisk og derfor kan han bare lige lukke ned og vupti han har en ny TCP/IP. Men ping den adresse som du ser.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 28-04-02 20:37

Hmm fjolser ser man åbenbart nok af herinde. Ovenstående som har lavet dette indlæg er et af dem. Føj for SATAN

Kommentar
Fra : fjorbak

Dato : 28-04-02 21:48

Ja zonker, fjolset giver sig selv til kende, og du er i hvertfald en af dem som vi saktens kan undvære, i et debat forum.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-04-02 18:11

On Sun, 28 Apr 2002 17:13:25 GMT, shjak wrote:
> jeg er bag et firewall men kan se jeg bliver hacket. jeg kan se deres
> tcp/ip adr. hvordan finder jeg ud af hvem det er. for jeg kunne godt
> tænke mig og spamme dem.

Så vil du selv begå en lov overtrædelse.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 44 point
Dato : 28-04-02 21:43

shjak wrote:

> jeg er bag et firewall men kan se jeg bliver hacket. jeg kan se deres
> tcp/ip adr. hvordan finder jeg ud af hvem det er. for jeg kunne godt
> tænke mig og spamme dem.

Det er ikke nødvendigvis muligt at finde ud af, hvem det er. Men under
alle omstændigheder er det både dumt og uacceptabelt at svare igen ved
at begå andre lovovertrædelser.

Du kan prøve at slå deres IP-nummer op i diverse WHOIS-databaser og
dermed måske finde frem til den udbyder, IP-nummeret hører til hos.
Herefter kontakter du udbyderen med præcist daterede logfiler (husk at
angive tidszone, hvis det ikke fremgår), så udbyderen kan tage sig af
sagen. Gem også logfilerne, hvis der skulle komme en retssag ud af det
på et tidspunkt.

Sørg i øvrigt for, at dit ur går rigtigt og præcist på sekundet. En
logfil med et upræcist tidspunkt kan vise sig ikke at være noget værd.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark
Phone: (+45) 32 86 18 99 * Fax: (+45) 32 86 17 99
CCIE #5470

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-04-02 20:43

Et lille spørgsmål.....

att.: Jesper Skriver og Jens Fallesen

Hvad i alverden er CCIE # (et eller andet tal efter #) ???

Godkendelse af svar
Fra : shjak

Dato : 03-05-02 06:59

Tak for svaret Jens Fallesen.