/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
Tørhandsker, men hvilke?
Fra : Mussekat
Vist : 944 gange
50 point
Dato : 10-03-04 09:26

Hvilke tørhandsker er de bedste?

Har lige været ude ved Dragørvraget og det var fandme koldt for fingrene (-1 grad).

Har en BARE trilaminatdragt med latexmanchetter. Jeg har læst tricket med ekstra neopren om håndledet. Jeg synes rigtig godt om ideen og vil sikkert prøve det. Meen alligevel er jeg nysgerrig efter, hvad folk mener er de bedste tørhandsker P.t.

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : revisor1

Modtaget 60 point
Dato : 10-03-04 09:48

Jeg har selv hænder, der bare vil fryse. Jeg er efter utallige forsøg nået frem til, at det eneste der dur er "rigtige" tørhandsker, dvs handsker, der klikkes på dragten med en manchet af hård plast, der holdes tæt med o-ring. De har den de fleste steder, og du skal be' om handsker, der ikke kommer vand ind i. Pas på, at du får den klikket helt på, ellers bliver du våd om fingrene.

Kommentar
Fra : Mussekat

Dato : 10-03-04 10:26

Klikke på, skriver du. Er det et bajonetsystem? Hvilket mærke vil du anbefale?

Kommentar
Fra : revisor1

Dato : 10-03-04 10:35

Dem jeg har kan du se på: http://www.aquashoppen.dk/acatalog/Home_T_rhandsker_36.html men de fås også mange andre steder.

Kommentar
Fra : revisor1

Dato : 10-03-04 10:36

Forøvrigt var de billigere hos TYGES DYKKERCENTER i Brønshøj, DK-2700

Godkendelse af svar
Fra : Mussekat

Dato : 13-03-04 21:03

Tak for svaret revisor1.

Jeg tror også, at jeg skaffer mig et sæt.