/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win me problem
Fra : ambeck
Vist : 360 gange
50 point
Dato : 09-03-04 13:11

Er der nogen der kan fortælle mig hvor man finder er bootfil til millenium?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-03-04 13:14
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 13:15
Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 09-03-04 13:29

ftp://ftp1.fkkt.uni-lj.si/bootdisks/bootme.exe

Mvh. Cooper...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-03-04 14:28

Hvis du allerede har installeret ME, er der ikke nogen grund til bootdisk, men sætter bare CDèn i.
Og du kan jo selv i A-drevet lave en opstartsdiskette.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 09-03-04 16:10

Jeg har et problem med c-drevet og med win me som jeg ikke kender. scandisk er sat igang og kører nu på 4. time - der er rettet fejl og nu er det overfladescan - men det ligner en loop

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 09-03-04 16:14

og så har jeg lavet en boot diskette til win me som jeg glæder mig til at prøve om 1225760 minus 5082 kontrollerede klyngers tid --

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 16:30

Det lyder jo som dit problem er andet og mere end en bootdiskette, men vi hører vel fra dig hvis du skal have mere hjælp.
Bjarne

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 09-03-04 19:26

Det lyder mere som du skal have en ny harddisk, og så tror jeg ikke du skal vælge IMB igen, men feks. Maxtor.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 10-03-04 14:18

Jamen det er nok rigtigt det med den nye harddisk - Jeg mener ikke scandisk skal køre overfladescan i så lang tid som den gjorde her. Der har været svarproblemer til kandu i aftes og så har jeg været igang med noget andet. Men dyret kørte hele natten uden at blive hverken helt eller halvt færdigt så i morges fik scandisk dødstødet - jeg vil så se om min boot til me er anderledes end den til win98 - allerførst vil jeg prøve at starte op fra c-drevet for hvis scandisk har repareret de klynger den påstod kan miraklet være sket. Men ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har ikke spor forstand på win me og så er det ovenikøbet en bærbar toshiba fra 2000 -

Der skulle også bruges vold for at stoppe den - ud med batteri o.s.v.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-03-04 15:10

Ja du kunne vel også havde trykket reset/startknappen for at stoppe den.
Men en bærbar?, så har du vel en Win CD eller Recover CD til den.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 19-04-04 11:07

Tak for svaret pallebhansen - jeg har glemt at give point og afslutte, men det var en ny harddisk, dr var løsningen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-04-04 19:38

Ja, det var jeg næsten klar over, nu er bærbare også meget mere ømfindige, og desværre dyre at rode med.
Men godt du fik dyret til at køre igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 20-04-04 15:22

Det blev heldigvis ikke så dyrt at få harddisken skiftet, men det var fordi leverandøren var flink selvom dyret var anskaffet for mere end tre år siden. Men jeg fik at vide at man skal behandle bærbare med stor forsigtighed, fordi harddisken ikke tåler stød. Så ved man det. Det var en satelite S35DVD som ellers er en lille smart sag.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-04-04 16:46

En ualmindelig flink leverandør, men mon ikke det er fordi der er 5 års garanti på selve harddisken.
Ja man bør bevæge comp. stille, da et stød/slag får skrive-læsehovedet i harddisken til at ridse de hurtigroterende skriveplader. Faktisk bør man slukke, inden man flytter den, så kan læse-skrivehovedet parkere.
VH Palle Hansen