/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjemmside?
Fra : trytter
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 08-03-04 22:17

hva siger i til.....jeg vill lige høre om noget....når man kan få lavet en gratis hjemmside så kan man som regel kun få 2mb eller noget....så ville jeg høre om man ikk bare kan få et program så man kan lave sin egen hjemmside uden at skal ha den hos nogen og så bare bruge sin hardisk som plads!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 22:21

Du skal jo have den ud på nettet, medmindre du har en server stående derhjemme.
Du kan da godt bruge din harddisk men så er det kun dig der kan se den.

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 08-03-04 22:22

det kan du sagtens.... brug http://www.gratisdns.dk som dns server, og et program der hedder liteserve som du kan hente på www.tucows.com ... det sidstnævnte er godtnok shareware men giver dig rig mulighed for at teste... og dns håber jeg du ved noget om i forvejen, for ellers har du lidt forarbejde...:)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 22:23

Jo så bliver din puter til en server Det gør man jo også hvis man er med i en share filer side Mvh Siune

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 08-03-04 22:23

som refi siger, kræver det selvfølgelig du har din comp tændt, ellers kan udefra besøgende ikke se den... og du skal helst have en fast ip adresse, ellers skal du bruge dyndns.org istedet for gratisdns.dk

basil

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 08-03-04 22:24

Under alle omstændigheder skal du jo bruge et domænenavn

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 08-03-04 22:26

det kan købes billigt hos gratisdns.dk og så bliver det oprettet på deres brugerinterface samtidig...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 22:43

Jeg turde slet ikke at foreslå alt det der for at spare 10 kr.
Tænk på alt det arbejde kandubrugerne får.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 08-03-04 23:02

jeg har været inde og lave en hjemmside på www.frac.dk og den virker men jeg ved ikk hvordan jeg kan redigere den...den er jo helt tom...hjælp mig!!!!

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 08-03-04 23:24

find et hjemmeside program.... lav et design... upload det via ftp til din side og VUPTI... så er der noget på siden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 23:29

Du skal da rette siden på din egen komputer

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 08-03-04 23:42

ja men kan i ikk fortælle det lidt mere detaljeret....jeg er ikk professer..hehe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 23:43

Du kan ikke få et kursus her den går ikke.
Keder du dig.?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 23:48

"trytter"
Luk spørgsmålet og luk også de andre spørgsmål du ikke har lukket.
Du har fået svar på dem alle.

Accepteret svar
Fra : basil28

Modtaget 110 point
Dato : 08-03-04 23:49

er enig med refi.... men start med at finde et program til at lav hjemmesiden i.. der findes flere forskellige... frontpage eller dreamweaver, eller homesite eller stones webwriter.... det er i hvert fald minimums kravet for at komme igang.. ellers skal du ud og betale for et design og det kan godt komme til at koste NOGET mere end 10 kr om måneden... alternativt er der www.123hjemmeside.dk men det er kun første måned der er gratis

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 09-03-04 12:26

Jamen det kan du da...
Hvis du selv vil hoste din egen hjemmeside, skal du bare købe selv domain'et... altså f.eks. www.knolleolle.dk ik...
og så route den til din egen ip ... (kræver du har fast ip)... tjek: www.dandomain.net

Gør følgende for at installere din egen webserver:

1. Kontrolpanel...
2. Tilføj/fjern programmer...
3. Windows Installation...
4. installer "IIS" = "Internet Information Server"...
5. konfigurer IIS med det købte domainnavn...

Og så kører det! (så længe din puter er tændt ihvertfald!) ...

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 09-03-04 12:48

Tak for svaret basil28.