/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Fonts / Spørgsmål
10  Bille1948 320
Jeg kan ikke komme ind i9 min fonts mapp~
Fra : HeYa
Vist : 508 gange
50 point
Dato : 08-03-04 19:40

Hey

Jeg har to ting jeg ville høre om. Den ene er hvordan kan det være at jeg ikke kan komme ind i min Fonts mappe, jeg har omkring 500-1000 fonts. Den anden ting er om man kan oprette en til mappe til at være fonts mappe så der ikke ligger 10000 filer i den nu værende mappe.
Håber at der er nogen der kan svare på de her spørgsmål.

mVh.
HeYa

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 19:48

Primært skal du slette nogle af dine fonte.
10.000 fote er overdrev og så mange kan windows slet ikke styre. Men det er måske en trykfejl.
Visse programmer kan maksimalt styre 700-800 og er der flere begynder programmet at protestere.
At du ikke kan komme ind i mappen skyldes måske antallet - det tager lang tid at læse så mange.

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 08-03-04 19:56

ja men hvordan sletter jeg nogen af dem når jeg ikke kan komme ind i mappen det er det der problemet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 20:02

Gå ind i mappen og vent - det tager tid.
Husk at tjekke dine mappeinstillinger at du har adgang til alle mapper.

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 08-03-04 20:21

Hej Heya

Jeg mener at atm (Adobe Type Manager) også findes til Pc, det var et program man brugte tidligere til at styre skrifter med i Mac'en, hvor styresystemet heller ikke kunne håndtere mange skrifter. Det var måske en mulighed for dig, ellers må der findes andre programmer til Pc'en, til at få styr på skrifterne.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 08-03-04 20:42

til refi

jeg kan ikke komme ind da den siger at "Explorer.EXE har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden."

til U_J det vil jeg da prøve

til begge to tak for svarende men jeg vill stadig godt modtage svar som måske kan hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 20:55

Ja grunden til explorer lukker er at der er alt for mange filer
Hvilken Win-version kører du med?

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 08-03-04 21:31

win-xp prof. Kan man lave en til map tile skrift typer eller må jeg bare begrænse mig lidt

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 08-03-04 21:49

Hej HeYa

Du kan da altid lave en mappe, hvor skrifterne ligger i. Herfra kan du flytte dem frem og tilbage i fontsmappen, som styresystemet bruger, hvis der er nogle typer du ikke bruger særlig tit. Hvis du bruger alle skrifter med jævne mellemrum, må det være et program til skrifthåndtering, du skal have fat i.

U_J

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 21:50

Du kan da lave alle de mapper du vil - du kan bare ikke bruge skrifttyperne før de ligger i din fonts - mappe.
Men du kan da bruge mapperne til at sortere dem i og så hente dem når du skal bruge den. Det er jo bare filer.

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 08-03-04 21:54

ja oki det har i ret i, men det er lidt svært når jeg ikke kan slette eller ligge filer ind i min org. font map bar d ka kom til at virke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 21:58

Prøv med en anden stifinder.
Der er tonsvis på nettet - du kan slette den bagefter.

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 08-03-04 22:12

Har du prøvet diskoprydning/defragmentering. Jeg er ikke så Pc-kyndig, men det kunne da være en oprydning, den vej kunne gøre, at du fik adgang til fontsmappen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 22:24

Det hjælper ikke - det er fordi der er for mange filer.
Men nu tager vi en ting ad gangen - de skal nok blive fjernet.

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 09-03-04 15:35

Hey refi

Tak fordi du ville hjælpe, med at få dem fjernet (det lyder det i hvert fald til). Nå men hvis du har messenger kan du jo hjælpe mig der, i stedet for at der kommer en masse beskeder på Kandu.dk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 15:46

Har du fået dem fjernet?

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 09-03-04 16:08

nej de gider men du snakkede om noget stifinder lidt længere oppe hva mente du med det, kender du en go måske.

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 09-03-04 16:08

nej de gider men du snakkede om noget stifinder lidt længere oppe hva mente du med det, kender du en go måske.

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 09-03-04 16:11

de gider ikke mente jeg

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 09-03-04 16:16
Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 09-03-04 16:29

hvor mange tror du ca. jeg skal slette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 16:34

Har jeg sagt engang - der må ikke være mere 600-700 tilbage

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 09-03-04 16:39

undskyld havde lig glemt det, men tak for det. Jeg kan i hvert fald slette dem nu så må vi se om jeg kan komme derind når jeg er nede på 600-700

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 09-03-04 16:46

jaaaaaaa! nu kan jeg komme ind, jeg slettede nogle fonte hvor filnavnet var ".fon" ved ikke hvad det er for nogen, men det må ha været dem der har gjort at jeg ikke har kunnet komme ind, så mange mange tak for det refi.

Godkendelse af svar
Fra : HeYa

Dato : 09-03-04 16:51

mange mange tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 17:00

selv tak

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 09-03-04 22:05

Øhh la vær med at gøre som mig, der er åbenbar nogle af de filer der hedder .fon der skal bruges for at windows kan opstarte så la vær med at slette .fon filer. Ved mig resulterede det at jeg skulle geninstaller windows