/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Schultz & Larsen riffel DL97
Fra : haus
Vist : 1307 gange
120 point
Dato : 08-03-04 19:22

Jeg overvejer at købe en Schultz & Larsen riffel DL97, kal. 6,5 x 55. med Kahles optik.
(tilbud hos gamefair.dk)

Er der nogle som har erfaringer med denne riffel ??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-03-04 21:45

Den kan du roligt købe,hvis prisen passer dig. Fabrikken eksistere i nu. Jeg har selv haft flere forskellige "Otterup` er" uden store problemer.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-03-04 21:45

Den kan du roligt købe,hvis prisen passer dig. Fabrikken eksistere i nu. Jeg har selv haft flere forskellige "Otterup` er" uden store problemer.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-03-04 22:19

Hej haus
Riflen er helt ok, dansk når dansk er bedst, men af den grund er prisen jo også i overkanten i forhold til andre rifler i samme klassen.
Den østriske Kahles kikkert har jeg ikke nogen erfaring med, men ved at den fås i 6-8 varianter, de nyeste modeller hedder CSX.
Den samlede pris for våbnet afhænger jo af prisen på kikkerten som nemt kan koste op i nærheden af det samme som riflen, men det er du jo nok klar over.
Fornuftig kaliber.
Held og lykke med handelen.
knæk og bræk
dabj

Kommentar
Fra : haus

Dato : 14-03-04 11:00

Tak for jeres svar. Jeg har lige et ekstra sprøgsmål. På den riffel jeg overvejer at købe er der monteret en S&L Montage.
Har I nogen erfaring med en sådan montage (fordele/ulemper). Tak!!!!!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-03-04 11:30

haus En S&L montage er en fast montage med faste baser. dvs. at sigtekikkerten sider fast og kun kan aftages med mærktøj og riflen derfor skal indskydes på ny. Det er helt ok til Danske forhold,men skal man på jagtrejse.Så er det hver at overveje,at få monteret en anden type,så man kan afmontere kikkerten under transport eller hvis man vil skifte til en anden kikkert type.

Kommentar
Fra : haus

Dato : 15-03-04 10:46

Tak for svaret. Nu har jeg ikke så meget forstand på montager........ Hvis jeg vælger ikke at få sat en S&L montage på - hvilken skal jeg så vælge ? En svingmontage bliver nok for dyr - hvad er det bedste alternativ ? På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : bb1

Modtaget 120 point
Dato : 15-03-04 11:33

Da du hvis du vælger en fast montage altid bør vælge en "stål" montage et det næsten prismæssigt. Ligegyldigt hvilket mærke du vælger. Da S&L montagen er fremstillet til riflen ville jeg nok vælge den.

Godkendelse af svar
Fra : haus

Dato : 20-03-04 11:54

Tak for svaret bb1.