/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
mac og pc lokalnet via router?
Fra : vedelshaver
Vist : 461 gange
40 point
Dato : 08-03-04 16:34

Vi har os9,1 og windows xp på hver sin maskine samt en d-link di-804 router og vil gerne kunne sende grafik filer mellem de to maskiner. XP'en er nem nok at lave netværk på, problemet er hvordan mac'en sættes op og hvilken programvare vi skal bruge for at kommunikere let og ukompliseret. Måske er der en der kender til problemet.
En løsning kunne måske være at indbygge en 3 maskine med linux, men det bliver kompliseret og el-forbrugende. Routeren burde kunne bruges.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 10-03-04 12:13

DAVE er løsningen. http://www.thursby.com

Kommentar
Fra : vedelshaver

Dato : 10-03-04 16:32

Til Wilsonweb
Det ser spændende ud, jeg prøver at se hvordan det spænder af. Det ser ud til at vi så kører på routeren? Jeg tager prøvekopi hjem for at lure om det virker for os ikke super.brugere.
Har du gode erfaringer med programmet?
Opsætning?

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 40 point
Dato : 11-03-04 15:13

Det er "nemt" at opsætte, og det virker umiddelbare godt sammen med alle verisoner af Windows. Der hvor "jeg" bruger det er der et Windows Domæne med flere subnet, så allle forudsætninger for at det skulle kunne give fejl er til stede, men det virker bare.

Godkendelse af svar
Fra : vedelshaver

Dato : 11-03-04 20:10

Jeg synes det lyder godt. så jeg prøver DAVE på maccen og ser hvorledes det spænder af. Jeg har fra anden side hørt at DAVE og Maclan konkurrerer omkring spørgsmålet. Jeg tror nok at kan jeg få AM med på den tager jeg DAVE. Det kan være jeg vender tilbage med spørgsmål omkring specifikke problemer.

Tak for løsningsmuligheden

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 13-03-04 22:32

Det var rart at kunne hjælpe! Tak for point!