/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
HVem er den bedst betalte sportsmand?
Fra : tigerboll13
Vist : 3720 gange
20 point
Dato : 07-03-04 17:39

Hvem er den bedst betalte sportsmand 2003?
Tiger Woods eller Michaek Schumacher?

Gerne et link!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 17:41

Det er Shumacher.
Tiger er i nærheden af ham.

Kommentar
Fra : tigerboll13

Dato : 07-03-04 17:41

HAr du et link på det?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 17:43

Jeg leder.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 17:46

De har lige sagt det op til flere gange i tv idag.
Han tjener ca 400 mill. om året.
Tror ikke du finder noget link til den slags.

Kommentar
Fra : tigerboll13

Dato : 07-03-04 17:48

hvem tjener 400 mill. om året

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 17:49

Nej......det har du nok ret i.....
Det er svært at finde.
Men som refi siger, sagde de det i tv i nat......eller tidligt i morges kl. ca. 5.30.

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 17:50

Det gør Schumacher......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 17:50

Schumacher

Kommentar
Fra : Timberlake

Dato : 07-03-04 17:51

Tiger er på først plads, tror på det....

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 17:51

For lige at få det på det rene.....
Schumacher tjener ca. 400mill.kr. om året. Det er løn og sponsoraftaler.
Tiger Woods tjener mindre end Schumacher.

Mordex.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 18:02

"timberlake"
Ingen grund til at være på tværs bare for at være på tværs.
Da det jo lige er blevet meddelt flere gange i tv idag må det stå fast.
Michael Shumacher tjener mest (ca 400 mill) Tiger en nr. 2, men et stykke bagefter.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 18:05

Jeg er ikke sikker men mener at Tiger tjener omkring halvdelen af Schumacher..........men jeg er ikke sikker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 18:10

Det er nok ikke helt ved siden af - og så er det vist en fodboldspiller der er nr 3.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 07-03-04 18:11

Der er ingen der tjener mere end golfspillere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 18:15

Jo - Michael Schumacher

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-03-04 18:23

hvad med Michael Jordans afløser ??

per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 18:24

Hvad med ham?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 18:36

tigerboll13 ville her vide om Woods eller Schumacher tjente mest i 2003, og det er sikkert Schumacher.
Ellers er de fulde af lort på TV2............

Mordex.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 30 point
Dato : 07-03-04 18:37

Det her er fra den 19.12.2002. Tiger Woods skulle tjene mere end Michael Schumacher
http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=6193
mvh ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 18:41

Den gælder ikke mere - vi skriver 2004 nu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-03-04 18:43

Kunne ikke finde noget om 2003, som tigerboll13 spørger om.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 18:53

Er de så forkert på den på TV2???????????????
Både mig og refi har hørt dem sige at Schumacher tjener mere end Woods.

Men det kan jo være at vi her på Fyn har en anden TV2 end resten af landet................

Mordex.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 18:58

Ja - vi har da TV2-fyn

Men det ændrer nu ikke på svaret.

No. 1. Michael Schumacher (i følge pålidelig kilde memlig TV2)

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 19:00

>>ans
Jeg har da fundet et link hvori der står at Schumacher tjener 1 mia. om året, og det tror jeg sgu ikke på.

Jeg tror på TV2, og det var forresten ikke TV2, men TV2 ZULU, og det er den samme i hele DK.

Mordex.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 19:04

Nååååå ja

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-03-04 19:19

Her er så det sidste nye, jeg kunne finde http://www.msnbc.msn.com/id/4090911/

mvh ans

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 07-03-04 19:45

Here is the top 10 best-paid sportsmen in the world (2002/03)

1: Alex Rodriguez (Baseball) £57.2m p/a
2: Tiger Woods (Golf) £44.29m
3: Mick Shumacher (F1) £27.3m
4: Shaq O'neil (Basketball) £16.1m
5: Lennox Lewis (Boxing) £16m
6: Kevin Garnett (basketball) £13.7m
7: David Beckham (Footy) 10.8m
8: Zinedine Zidane (Footy) £10.1m
9: Mike Hampton (Baseball) £8.2m

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 19:50

Der kan man se hvor mange forskellige resultater man kan finde.
De er sikkert alle rigtige alt efter hvordan man regner dem ud.
Nogen i £ nogen i $ og igen nogen i €
Tja - Frit valg - vi bliver vist aldrig om nogen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 19:52

Den eneste årsag (jeg kan se) til spørgsmåler - er at spørgeren selv har hørt det i fjernsynet og bare ville lave lidt sjov.
Ellers var der jo ingen grund til at bruge netop Tiger og Michael.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 07-03-04 19:58

Jamen for M Shumachers vedkommende er en lønforhøjelse på ca 130 mil d kr fra 2003 til 2004 vel heller ikke umulig

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-03-04 20:00

spg har været stillet flere gange bla http://www.kandu.dk/dk/spg/28929

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 20:01

Nej absolut ikke
Derfor siger jeg også at det kommer an på hvordan man regner det ud.
Imorgen tjener Tiger måske lige 20 mille mer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 20:05

Nå det har den kære "hallob" HELLER IKKE lukket.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 07-03-04 20:06

Bare det var mig

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 07-03-04 20:25

Sådan!

Kommentar
Fra : bjarle

Dato : 08-03-04 00:59

Indlæg Jubii: http://formel1.jubii.dk/nyheder/news.asp?start=6188
Schumacher tjener ikke så meget.

En af de store samtaleemner i Formel 1 har siden 1996 været Michael Schumachers årsløn. Nogle steder står der, at han tjener 300 mio. kr. årligt hos Ferrari, andre steder er årslønnen i alt 1 mia. kroner.
Vores egen Claus Borre fra DR Sporten hævder gang på gang at den årlige løn er omkring 1 milliard danske kroner. Men faktum er, at det er den ikke.

Manden selv er nemlig ved at være træt af de evige rygter om hans formue. Han skulle angiveligt tjene ca. 600 mio. kroner om året, og det er forlænget med hans nye kontrakt til og med 2004.

Selv siger han at der er stor forskel på de tal der når pressen og hvad han virkelig tjener. Pressen, og hermed vores egen DR, vil gerne gøre ham vanvittig rig.

Set i det lys vil Schumacher derfor gerne at folk ville betale ham forskellen fra hvad han i realiteten tjener og det der står i pressen.

”Jeg ville ønske at folkene der skriver dette ville betale mig forskellen på hvad de skriver og hvad jeg får i virkeligheden. Tallene i aviserne hører ingen steder hjemme, men der er intet jeg kan gøre ved det.”

Førhen har de mest verserende rygter været at han tjener omkring 300 mio. kroner om året fra Ferrari. Hvis man så ganger det med 2 har man cirka hans årsløn inkl. sponsorindtægter m.v.

Om dette er sandt er ikke til at vide idet verdensmesteren ikke vil ud med hvad han i virkeligheden tjener. Dermed gør han det ikke lettere at ramme plet. Men én ting er sikkert. Han kan ikke nå at bruge de penge han tjener.

Det siger han selv, og det er også grunden til at han giver rigtig mange penge væk til velgørende formål.

Vi manede allerede til ro omkring rygterne om Schumachers voldsomme årsløn d. 8. oktober sidste år. Læs nyheden hér!
________________________________________________________________________________________________

Rolig nu, Claus Borre 8/10

Claus Borre har til tider tendenser til at overdrive. Nogle af hans indædte kritikere mener endda at han overdriver hele tiden.
Men der er ingen tvivl om, at han anerkender Michael Schumacher og hans køreegenskaber. Han roser ofte tyskeren, nogle gange berettiget, andre gange lidt malplaceret.

Der var dog i dag nogle punkter, som vi mener vi bør forklare bedre end Borre magtede. Vores danske kommentator gik jo nærmest i ekstase da Schumacher var rundt og sige tak til hans mange mekanikere, ingeniører osv.

Der begyndte han at fortælle om Schumachers gage, og her gik han altså lidt i selvsving.

Vi ved alle at den nyslåede verdensmester tjener kassen! Han tjener virkelig kassen! Ferrari giver ham vel i omegnen af 200-300 mio. kr. om året, men ikke 500 mio. kr. som Borre har fået det galt i halsen.

Vi bragte tidligere i år en artikel hvori der står hvor meget de enkelte kørere ca. får, eller giver, for at køre i Formel 1. Den artikel kan du læse her!

Dertil kommer så hans voldsomme indtægter fra sponsorerne, og her har Borre ret!

Det er ikke usandsynligt at han ca. fordobler sin årsløn ved at gå i Nike sko, have Deutsche Vermögensberatung på sin kasket, Tic Tac reklamer på hjelmen og vasker sit hår i L’Oreal.

Hvis vi antager at Schumacher tjener ca. 300 mio. kr. om året hos Ferrari og fordobler denne sum til ca. 600 via sine sponsorater, så er der vist ingen der er i tvivl om, at tyskeren er en velhavende mand!

Men der er stadig langt fra de antagede 600 mio. danske kroner til den milliard kommentatoren mener han tjener. Hvis det havde været tilfældet ville han jo tjene mere end basketball spilleren, Michael Jordan, i sin aktive karriere gjorde, og det gør han ikke!

Der skal ikke herske nogen tvivl. Borre har ret i at Schumacher tjener kassen. Men en milliard er nok lige i overkanten, og lad os få det på det rene; Schumacher tjener ikke en milliard om året.

Hans egenformue er sikkert meget større end en milliard, men nu har han også været i toppen af Formel 1 siden 1994 hvor han vandt sit første verdensmesterskab. Så han har haft 5-6 år til at spare op i.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 01:07

Det pointerer jo blot at 400 mill. er i underkanten.

Godkendelse af svar
Fra : tigerboll13

Dato : 16-03-04 17:01

Tak for svaret ans.