/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Protien & kreatin
Fra : aeronet
Vist : 482 gange
20 point
Dato : 07-03-04 13:22

Har nogle spg om Protien & kreatin.

Protien
- Kan man tage for meget protien.
- Skal protien indtages før/ved/efter træning, hvad giver det bedste resultat.
- Hvis man tager protien uden at træne, er det så rigtigt at det omdannes til fedt og ikke udnyttes af musklerne.
- Hvad er det protien helt nøjagtigt går ind og gør.

Kreatin
- Kan man tage for meget kreatin.
- Er det rigtigt at hvis man ikke har en enkelt dag eller 2 hvor man ikke indtager kreatin så kan det skade en.
- Hvad er det Kreatin helt nøjagtigt går ind og gør.

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 20 point
Dato : 07-03-04 15:28

Hej.
Hvis du træner bb og vil tage på i vægt, skal du have ca. 2,5g. protein pr. kg. kropsvægt om dagen.
Du vil ikke tage skade af at tage for meget protein, men det er ikke det hele der vil blive optaget i din krop.
Proteinet skal fordeles ud over hele dagen. Det er vigtigt at huske at indtage en portion protein efter træning (maks. 30min. efter) da kroppen på dette tidspunkt indtager det bedst.
Proteinet vil ikke omdannes til fedt hvis du ikke træner, men du vil intet få ud af det. Det der evt. kunne omdannes til fedt, er kulhydrater.
Proteinet går ind i musklerne og hjælper musklerne med at vokse. Mere kan jeg ikke sige, da jeg ikke ved det med 100%.

Kretain kan man godt få for meget at. Du skal nøjagtigt følge brugsanvisningen på pakken, og huske at tage 2-3 ugers pause efter 6 uger. Ellers vil det ikke virke.
Du skal huske at tage det som det står på pakken, men det kan ikke skade dig hvis du glemmer det en dag eller to. Det vil i værste tilfælde ikke virke optimalt.
Kreatinen går ind og hjælper proteinerne med at fordele sig i musklerne.

Håber det er svar nok, ellers spørg.

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 15:30

Jeg skal lige tilføje at hvis du vil tage endnu mere på i vægt og meget hurtigere, skal du købe en gainer i stedet for ren protein. En gainer er en blandning af proteiner og kulhydrater, og det virker endnu bedre.

Mordex.

Kommentar
Fra : aeronet

Dato : 07-03-04 16:00

Tage på i vægt !?? der mener du muskel vægt ikke eller !??

Hvordan optages protein bedst og hurtigst af kroppen.

Jeg blander dem med vand men er der noget andet det er bedst at blande det med !??

cacao, juice, skummemælk eller !??

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 16:13

Protein hjælper musklerne med at vokse, og når musklerne bliver størrer, bliver de tungere, så man tager lidt på i vægt.
Så kan vi kalde det for muskelvægt, som du gør
Drik en portion protein om morgenen, efter træning og inden du går i seng.
Der er ikke forskel på om du drikker det med mælk eller vand. Det bestemmer du selv, hvad du bedst kan lide.

Mordex.

Godkendelse af svar
Fra : aeronet

Dato : 07-03-04 17:27

Tak for svaret Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-03-04 17:32

Det var så lidt

Mordex.

Kommentar
Fra : trikko87

Dato : 13-01-05 14:39

Ja man kan godt sige man kan tage for meget Kreatin, da du kan rissikere kroppen stopper med selv at prodicere Kreatin.

Er på en Kreatinkur der hedder:

Uge 1 Mandag - Søndag 7g
Uge 2 Mandag - Søndag 14 g
Uge 3 Mandag - Søndag 21 g

Uge 4 Mandag - Søndag 14 g
Uge 5 Mandag - Søndag 7 g
Uge 6 Mandag - Søndag 14 g
Uge 7 Mandag - Søndag 21 g

Osv osv osv...

Man behøver ikke at træne. Efter et års tid kan man ha taget 10-13 kilo på i muskelvækst. Og man kan blive ved...

;) Og der er ikke de bivirkninger som Anabole steorider medfører..

Kommentar
Fra : trikko87

Dato : 13-01-05 14:42

Og Btw, LAD VÆRE med at stoppe fra den ene dag til den anden, når du tager en så stor dosis Kreatin! - Ellers stopper du din egen production af Kreatin, og skal æde pulver resten af livet.